LX200 GPS kuollut?

Aloittaja Astronautiskelija, 24.10.2007, 11:45:46

« edellinen - seuraava »

Astronautiskelija

Moi

Onko Meaden LX200GPS:n käyttäjää, joka osaa diagnostisoida putkeeni tullutta vikaa?

Kun laitan putkeen virran niin tapahtuu seuraava:

* Lediin syttyy valo
* Käsikapulasta kuuluu heikko pip-ääni
* Käsikapulaan tulee copyright-ilmoitus ("Meade Corporation... " jne)
* Siihen se sitten jääkin - moottorit eivät toimi, ASU:lla tai tähtikarttaohjelmalla ei saa yhteyttä.

Turhauttaa...

Astronautiskelija
The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo

jarikankaanpää

Mun LX-200 käyttäytyi täsmälleen samoin: vieno piippaus ja kapulassa sanskriittiä. Syy
oli kuitenkin se että akku oli lähes tyhjä. Lataamisen jälkeen kaikki toimi normaalisti.
Mulla on lämmitinvastus mountin ympärillä ja pidän sitä päällä iltapäivällä ennen havaintoyötä.
Pysyy ainakin kosteus loitommalla. Käsiohjainta ei kannata ainakaan kylmässä säilyttää.
Jari Kankaanpää

JoRy

Mulla LX200 Classic rupesi jokunen vuosi sitten ottamaan huonosti näppäinpainalluksia käsikapulalta vastaan. Erityisesti jalustan 2-star suuntausta tehdessä enterin painallus ei mennyt aina perille. Vika korjaantui kun vaihdoin jalustan sisällä olleen CR2032 nappipatterin uuteen, sen jännite oli hiipunut reilusti alle 3 voltin.

Kannattaa myös varmistaa että virtalähteen jännite riittää kuormitustilanteessa. Tämä voi olla myös kaapeli/liitinvika, erityisesti se pyöreä liitin on liian pieni verrattuna kaapelin paksuuteen ja huonosti veto/taipumissuojattu, siellä on voinut esim juotos osittain irrota ja johtaa siksi virtaa huonosti.

T:Jorma R

Astronautiskelija

#3
Kiitos kaikille neuvoja tarjonneille.  Ratkaisin ongelman siten, että hankin EQ6 Pron korvaajaksi - ei se ainakaan huonompi voi olla...

Astronautiskelija
The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo