Dslr ohjaus ja hallinta

Aloittaja hanva77, 31.12.2017, 17:43:11

« edellinen - seuraava »

hanva77

Tähän saakka olen säätänyt kameran tarkennuksen manuaalisesti ja hoitanut valotukset ohjemoitavalla lankalaukaisimella, mutta nyt kun olen innostunut ohjaamaan jalustaa etänä niin heräsi mielenkiinto kamerankin ohjaamiseen etänä. Millaisia mahdollisuuksia dslr ohjaamiseen on...siis kameraoptiikalla kuvaamisessa? Onnistuuko etsinkuvan saamaan näytölle ja entä focusointi?

Murtsi

Moi, itse olen käyttänyt APT ohjelmaa kameran ohjaamiseen jo useamman vuoden ajan ja olen ollut toimintoihin tyytyväinen, ennnen tuo kävi ainoastaa Canonin kameroille, mutta nykyään on tuki SBIG kmeroille sekä myöskin Nikoneille. Käy kurkkaamassa https://www.ideiki.com/astro/

hanva77

Latasin tuon ja testailin mutta niinkuin tavallista mikään ei mee kohtuudella mun kohdalla  :cheesy: Ei suostu yhdistämään mun D800 vaikka kamera löytyy listasta. Kamera on yhdistetty usb kaapelilla koneeseen ja virrat päällä. Ilmoittaa vain että "Nikon dll could not be opened"


Pappis


hanva77

Backyard Nikon testattu. Muuten hyvä mutta focusointi aivan liian karkeaa jos siellä ei nyt ole jotain asetusta sen säätöön mitä en hoksannut. Muuten ihan jees ohjelma.

Jommeli

Sharpstar 76EDPH, ZWO AM3, ZWO ASI294MC Pro,
ZWO Mini guide, Orion Starshoot g3, Microsoft Lifecam Cinema, ZWO ASI EAF