Kilpailu: Kuka on taiteellisin, taitavin tms kuvankäsittelijä

Aloittaja blaatu, 20.09.2017, 22:36:58

« edellinen - seuraava »

blaatu

Olisi kiva nähdä minkälaisen kuvan eri ihmiset uuttaisivat samasta raakadatasta. Ehkäpä joku voisi laittaa raakadatapaketin tarjolle. Muut halukkaat voisivat sitten mielensä mukaan prosessoida kuvan ja lähettää tuotoksensa datapaketin jakajalle määräaikaan mennessä. Määräajan mentyä jakaja laittaisi kaikki kuvaehdotukset kerralla esille. Sen jälkeen vapaamuotoista keskustelua.
Vähäisempikin okulaari riittää kun sen saa lahjaksi

VP

Taatusti se en ole minä, joten leipokaa tosta. Mielenkiintoinen olisi nähdä, saako ulompaa haloa kutiteltua esiin. https://www.dropbox.com/sh/4d9ccywnbqrhk3l/AAC4o1rQo1BDCoAqss4YvMgUa?dl=0

Valmiit saa postata tähän ketjuun, älkää lähettäkö minulle YV:nä. :wink:

-V

Tikkes

Kiitokset W1lleM!

Vaikkei tällä minun tekosella kilpailuja voitetakaan, niin oli mukava opetella samalla pixinsightia. Harjoituksia pitää vielä jatkaa, ja toivottavasti saisi vielä omaakin dataa käpisteteltäväksi asti.

Joten..  Silivuplee  :grin:

Edit: Vielä pieni lisäkäsittely kuvaan
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

blaatu

Kiitokset datapaketista W1lleM.

Nyt saattaapi käydä niin että jokainen uusi kuva on parempi/prosessoidumpi kuin aikaisemmat jos kuvia lähetetään heti niiden valmistuttua.. Sopisiko kaikille että kuvat lähetetään vaikkapa launtaina 30 syyskuuta klo 18.00 jälkeen, jotta 'kilpailutilanne' olisi tasapuolinen kaikille osallistujile?

Saatan uteliaisuudesta sorkkia tuota datapakettia itsekin jos linux mint ohjelmakirjasto tuntee siril kuvankäsittelyohjelman. Mutta niin tai näin, mahdollinen tuotokseni ei ehdi tähän kisaan mukaan.
Vähäisempikin okulaari riittää kun sen saa lahjaksi

VP

Nyt en ihan ymmärrä miksi kukaan tekisi ns. "puolivalmista" kuvaa, eiköhän kuvankäsittelyerot tule selville ilmankin. Mutta ihan kuinka vaan.

-V

Jommeli

Sharpstar 76EDPH, ZWO AM3, ZWO ASI294MC Pro,
ZWO Mini guide, Orion Starshoot g3, Microsoft Lifecam Cinema, ZWO ASI EAF