Ccdinspector

Aloittaja wm-x, 04.09.2017, 08:50:19

« edellinen - seuraava »

Tikkes

Joku ketjuhan oli noista nuolenpää tähdistä, että niitä tulee pinteessä olevasta linssistä. Voiko se olla sitten ainut syy?? Oletko tutkinut itse putken linssistöä, ettei siellä ahdista. Noissa linssiputkissa se vedettävä huurresuoja taitaa puristaa sitä etulinssiä. En tosin ole varma..  :rolleyes:
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

wm-x

Pahoittelut jäi kirjoittamatta tänne erikseen. Eli Siis Skywatcher 80 ED f7.5 putki 80/600. Reduceri on TSred279, eli juurikin tuo photoline 0.79x.

Jatkan yrittämistä, aika menee vaan hukkaan tämän säätämisen kanssa. Se voi olla että tuo reduceri on tehty enemmän triplettien ja nopeampien putkien kuvakentän korjaamiseen.

Yritän vielä kerran ja jos ei onnistu niin tilaan uuden putken tai tuon 0.85x syntan reducerin mikä pitäisi toimia.

wm-x

Lainaus käyttäjältä: Tikkes - 05.09.2017, 11:13:32
Joku ketjuhan oli noista nuolenpää tähdistä, että niitä tulee pinteessä olevasta linssistä. Voiko se olla sitten ainut syy?? Oletko tutkinut itse putken linssistöä, ettei siellä ahdista. Noissa linssiputkissa se vedettävä huurresuoja taitaa puristaa sitä etulinssiä. En tosin ole varma..  :rolleyes:

Tässä on irroitettava huurresuoja. Hyviä ideoita ja voinhan tuonkin kokeilla.

RL

Tuli mieleen, tuon putken linssipaketti oli vissiin auki jossain vaiheessa? Muuttuiko kuva sen jälkeen?

wm-x

#19
Lainaus käyttäjältä: Roope - 05.09.2017, 15:44:24
Tuli mieleen, tuon putken linssipaketti oli vissiin auki jossain vaiheessa? Muuttuiko kuva sen jälkeen?

Ei muuttunut. Ja kollimaatio tuossa on kohdillaan tai ainakin optinen linja kennoon nähden on suora. En usko että tuossa on muuta kuin sopimattomilla reducereilla yritetään tehdä jotain mihin niitä ei ole suunniteltu. 0.79x lyhennys olisikin ollut aika raju natiivi f7.5 putkelle.

Otin TS yhteyttä ja nyt sieltä sanottiin ettei välttämättä sovikkaan tuo reduceri minun putkelle ja 55mm pitäisi olla tuon minun putken kanssa etäisyys kennolle....

Yritän saada vaihdettua tuon päittäin 0.85 syntan reduceriin joka on tehty vartavasten tälle.

Edit: Liian nopeasti kirjoitettu...

wm-x

Pitää vielä sen verran avautua, että aika paljon työtä teetti tuo tsred279 jos se ei ollenkaan sovellu minun putkelle.

Soitin sinne tänään ja kaveri sieltä sanoi että ei ymmärrä miksi minulle on tuo reduceri laitettu korvaavaksi... argh..