Valoilmiö 28.9. klo 21.38?

Aloittaja jussi, 28.09.2007, 21:48:11

« edellinen - seuraava »

MarkoM

Täytyypä sanoa, että myös meillä Sahannevan observatoriolla on ilmeisen sokeaa väkeä... ;D Luukut olivat auki juuri tasan tarkkaan siihen suuntaan, missä superbolidi näkyi, putki oli suunnattu Kuuhun (lähes samoilla suunnilla), ja noihin aikoihin vilkuiltiin hyvinkin paljon taivasta tuohon suuntaan, mutta... ei niin minkäänlaista havaintoa bolidista tai ympäristön kirkastumisesta... ??? >:(

Pari tuntia myöhemmin näkyneet revontulet kyllä huomattiin heti...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Timo Kantola

Jos satuit räpäyttämään silmiä tuolla hetkellä. saattoi mennä ohi. Pieksämäellä videokamerani sai väläyksen kestoksi 0.28 sek, ja oli hyvin selvä välähdys ( kuin yösalama ) - itse missasin välähdyksen.
Timo Kantola

Samuli

Jaahs. Itse en tätä nähnyt mutta seuraavan päivän lehdestä luin jutun. En tiennyt että näin iso juttu tulisi. Osaako kukaan selittää tai tietää miksi se oli näin kirkas?
Olen kyllä nähnyt näitä ennenkin mutta paljon himmeämpinä. Harmi kun en nähnyt. :-\

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: Samuli - 07.10.2007, 20:27:34
Jaahs. Itse en tätä nähnyt mutta seuraavan päivän lehdestä luin jutun. En tiennyt että näin iso juttu tulisi. Osaako kukaan selittää tai tietää miksi se oli näin kirkas?

Kts. http://www.ursa.fi/blogit/ta/index.php?m=200709
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry