Vaarallinen sivusto ilmoitus.

Aloittaja Pekka Lehtelä, 07.02.2017, 02:58:46

« edellinen - seuraava »

Pekka Lehtelä

Viime lauantaista lähtien on tullut aika usein ilmoitus kännykkääni siirtyessäni tänne foorumille: "vaarallinen sivusto, suojauksesi ei ole kunnossa". Koskaan aiemmin ei tätä ole tapahtunut. Kännykässäni Android käyttöjärjestelmä ja Avastin virusten torjuntaohjelma. Mistä mahtaa johtua?

Pekka

A.t.o.m.i

Lainaus käyttäjältä: Pekka Lehtelä - 07.02.2017, 02:58:46
Viime lauantaista lähtien on tullut aika usein ilmoitus kännykkääni siirtyessäni tänne foorumille: "vaarallinen sivusto, suojauksesi ei ole kunnossa". Koskaan aiemmin ei tätä ole tapahtunut. Kännykässäni Android käyttöjärjestelmä ja Avastin virusten torjuntaohjelma. Mistä mahtaa johtua?

Pekka

Hei,  olisiko tällä jotain tekemistä asian kanssa?
https://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=15981.msg150456#msg150456

einari

#2
Minulla myös välillä tullut sertifikaatin vaihdon jälkeen silloin tällöin edelleen herjaa invaliidista sertifikaatista.
Kahdella Android-laitteella ja vain Chrome-selaimella (Operalla/Firefoxilla ei ongelmaa).
___
Tapio

Pekka Lehtelä

Lainaus käyttäjältä: einari - 07.02.2017, 06:07:09
Minulla myös välillä tullut sertifikaatin vaihdon jälkeen silloin tällöin edelleen herjaa invaliidista sertifikaatista.
Kahdella Android-laitteella ja vain Chrome-selaimella (Operalla/Firefoxilla ei ongelmaa).

Siitäpä se sitten varmaan johtuu sillä mullahan on Android ja Chrome, kiitos!

Miikka Sikkilä

Mulla tuli myös samoihin aikoihin muutaman päivän ajan samaa ilmoitusta (chrome...), mutta nyt on sujunut ongelmitta.
Miikka Sikkilä - Oulu

Timpe

Selaimen tietojen (välimuistin) tyhjennys auttanee tuossa ongelmassa, kun itse serti on jo paikallaan näillä sivuilla... :wink:
- Timo Inkinen

Pekka Lehtelä

Sama ongelma vaan jatkuu vaikka välimuistejä olen tyhjentänyt, en tiedä mistä johtuu. Nytkin piti tulla tänne foorumille Ursan sivujen kautta kun suoraan en päässyt.

Pekka

Riqis

Hei Pekka,

Foorumia ollaan kohta (mahdollisesti jo perjantaina) siirtämässä yhdeltä serveriltä (ja hostauksesta) toiselle. Laitan sinulle mailia, niin että päästään viimeistään siirron jälkeen testaamaan ja tutkimaan tätäkin asiaa.

Voisi kuitenkin olla please hyvä jos pistäisit minulle ja Mikael Jokelalle ( pekkola (at) ursa.fi ja mikael.jokela (at) ursa.fi ) mailitse a) sen sertifikaattiherjan tarkan sisällön ja b) vielä tarkan kuvauksen mitä rautaa ja softaa käytät. Ja sitten katsotaan siirron jälkeen tuleeko yhä herjaa ja onko sen sisältö sama.
Marko Pekkola / www.avaruus.fi

einari

Nyt äsken ainakin pääsi android-kännyllä tänne ilman herjoja ja kulkematta avaruus.fi sivun kautta.
Täytyy kokeilla vielä tabletilla mutta toivotaan että ongelma poistunut.
___
Tapio

RL

Muutamana päivänä on tietokoneella kestänyt jopa pari minuuttia ladata tälle foorumille? Muilla sivustoilla ei ole samaa ongelmaa ja nettiyhteydessä ei ole ongelmaa.

RL

Poistin tänään chromen ja asensin uudelleen, silti äsken kesti 5 minuuttia ladata että pääsin tänne foorumille? Muille sivustoille menee normaalisti. Edge selaimella ja puhelimella pääsee normaalisti tänne. Onko kellään muulla samaa ongelmaa google chromella?

Edit. Huomasin myös, että tällä sivustolla ei toimi hiiren rulla, jolla liikutella ylös ja alas. Mutta muualla toimii?

MarkoM

On sama ongelma, Chromen lisäksi esiintyy myös Firefoxilla ja Operalla. Ei nyt ehkä ihan viittä minuuttia mene, mutta pari minuttia ainakin. Internet Explorer avaa foorumin silmänräpäyksessä. Samoin, jos selailee puhelimella, niin em. selaimilla ei mitään ongelmaa.

Hiiren rulla kyllä toimii ok.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Pekka Lehtelä

#12
Lainaus käyttäjältä: Riqis - 09.03.2017, 09:39:45
Hei Pekka,

Foorumia ollaan kohta (mahdollisesti jo perjantaina) siirtämässä yhdeltä serveriltä (ja hostauksesta) toiselle. Laitan sinulle mailia, niin että päästään viimeistään siirron jälkeen testaamaan ja tutkimaan tätäkin asiaa.

Voisi kuitenkin olla please hyvä jos pistäisit minulle ja Mikael Jokelalle ( pekkola (at) ursa.fi ja mikael.jokela (at) ursa.fi ) mailitse a) sen sertifikaattiherjan tarkan sisällön ja b) vielä tarkan kuvauksen mitä rautaa ja softaa käytät. Ja sitten katsotaan siirron jälkeen tuleeko yhä herjaa ja onko sen sisältö sama.

Huomasin vasta nyt tämän viestin ja ihmettelin minulle teiltä tulleita sähköposteja, pahoittelen asiaa. Avaruus foorumi on toiminut jo jonkin aikaa ihan normaalisti ilman mitään varoituksia vaarallisesta sivustosta. Androidin käyttöjärjestelmällä ja Chromen selaimella pääsen tällä kännykällä joka kerta hetkessä foorumin sivuille ilman mitään ongelmia.

Pekka

einari

Mulla kyllä ei ole ollut mitään hitautta Chromella (eikä rullan toimimattomuutta).
Edelleen Android-Chromella tulee serttiherjaa jos ei kierrä avaruus.fi:n kautta.
___
Tapio

pnuu

Androidin (6.0) chromella ei ongelmia, mutta Sailfish OS:n Webcat-selaimella nurisee sertifikaatista. Olen arvellut että joku juurisertifikaatti puuttuu puhelimesta, mutta kun käyttö puhelimen kautta on hyvin vähäistä, en ole jaksanut tutkia tarkemmin. Kiertäminen avaruus.fi:n kautta ei vaikuta mitenkään. Jollan omalla selaimella toimii ilman mutinoita.
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"