Jupiter kaudella 2018

Aloittaja Erik Pirtala, 01.04.2018, 05:17:29

« edellinen - seuraava »

Tane

Mikäs olikaan ohjelma jolla kuvaat? Itse saan samanlaista Fire capturella ja Altair IMX224 värikameralla. Monokameralla ohjelma toimii normaalisti. Mutta otankin Sharpcapturella värikuvat ja siihen värimössöön olen  joutunut tyytymään...Toisaalta seeinkikin on sellainen Suomessa että parina kolmena yönä keväässään voi edes näkyä jotain oli laitteet ja tekniikat mitkä tahansa.
Celestron C14,

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 10.05.2018, 20:17:45
Mikäs olikaan ohjelma jolla kuvaat? Itse saan samanlaista Fire capturella ja Altair IMX224 värikameralla. Monokameralla ohjelma toimii normaalisti. Mutta otankin Sharpcapturella värikuvat ja siihen värimössöön olen  joutunut tyytymään...Toisaalta seeinkikin on sellainen Suomessa että parina kolmena yönä keväässään voi edes näkyä jotain oli laitteet ja tekniikat mitkä tahansa.
Altaircapturella kuvaan. Sharpcapture taitaa lähteä testiin

Parallax

Aika heikoissa olosuhteissa napattu Jupiter.
12.5.18 1.00. NexStar8i. ASI224MC, IR/UV-cut.


Tane

 Ei vaikuta tulevan helpolla parempaa seeinkiä niin laitan minäkin tuon 12 toukokuuta Jupiterin tuohon. Sen verran edistystä ettei ole sinistä haloa ympärillä. Dispersio punasini ilmiö vastaavasti on. Jos saisi sen jo ensikaudella viimeistään vähemmälle, planeetta tosin on aina vain alempana mutta silloinhan noihin värivirheisiin voi paneutua kun ne kerran korostuu...
Celestron C14,

Tane

Mukava seeing, 13 astetta lämpöä ja tuuli etelästä 1m/s.
Celestron C14,

Lithos

On hienoa jälkeä kun ajattelee kuinka matalalla tuo tällä hetkellä lymyilee.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

Tane

 Vielä sitä kuvaa, parin vuoden päästä on jo haaste...Nyt Saturnus taitaa olla alimmillaan eikä kummoisesti cassini tartu kennolle.
Celestron C14,

Tane

#22
Toukokuun viimeisellä minuutilla...
Celestron C14,

MikaHoo

Laitetaan nyt kuva tänne vaikkei lopputulos kovin kummoinen olekaan. Seuraava Jupiterin kuvaussessio kun taitaa valitettavasti olla 2021  :cry:. Itikoita kyllä riitti ihan kiitettävästi seurana kuvatessa. Alter 7+ASI174MM+2xBarlow+ RGB-suotimet.
GSO 8" F5 Newton. Skywatcher 80ED. Alter 7.

Erik Pirtala

Huvin ja urheilun vuoksi uudelleenkäsittelin aprillipäivän Jupiterin.