VIII CCD Digi / Järkkäri Tapaaminen 3-5 helmikuuta 2017

Aloittaja tähti_ville, 29.10.2016, 13:41:17

« edellinen - seuraava »

PetriKe

Voisin myös yrittää saapua paikalle lauantaina.

Jos jotain kiinnostaa, niin voisin kertoa Chilen etäputkesta ja se automatisointiohjelmasta. Lisäksi voisin vetäistä lyhyen demon AstroImageJ:n käyttämisestä fotometriaan.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

VP

Lainaus käyttäjältä: PetriKe - 03.11.2016, 18:50:25
Voisin myös yrittää saapua paikalle lauantaina.

Jos jotain kiinnostaa, niin voisin kertoa Chilen etäputkesta ja se automatisointiohjelmasta. Lisäksi voisin vetäistä lyhyen demon AstroImageJ:n käyttämisestä fotometriaan.

Kiinnostaa kovastikkin kaikki mainitsemasi. Esitelmää kehiin vaan. :smiley:

-V

tähti_ville

Heippa,

Kiitos kaikille jotka oma-aloitteisesti ilmoittautuvat luennoimaan eri aiheista.
    Lisäksi kaipaisin näitä uusia kuvaajia kertomaan jossain välissä tapahtumaa, että miten ihmeessä he ovat saaneet ensivalon jostakin kohteesta onnistumaan niin hyvin. Einarin kommenttia lainatakseni, etta he voisivat opettaa meitä vanhempia.

Terveisin Antti

JPS

Hei vaan kaikille,

Ollaan tulossa paikalle.  :cheesy:

terveisin

Jari Pekka



Tertsi

Hei,

Tulossa! PixInsight demot olis tietysti mukavia.

Tero
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

Tertsi

Hei,

Ehdotus yhdeksi aiheeksi pientä esitystä Sequence Generator Pro ohjelmasta. Itse käytän APT ohjelmaa kuvien ottoon, mutta kiinnostaisi kovasti tuo ja joku SGP:n käyttäjä olisi innokas demoamaan.

T. Tero
Tero Hiekkalinna
GSO Dobson 250/1250, Celestron EdgeHD 8 + 0.7x reducer, Sky-Watcher 80ED 600mm/F7.5 + 0.85x reducer/corrector + ASI2600MC Pro + iOptron CEM60 + Orion ShortTube 80/ASI120MM Mini 
http://www.astrobin.com/users/Tertsi/

J Piira

Hei!
Kiitokset Antille ja Marjatalle jo etukäteen tilaisuuden järjestämisestä.


Olisi hyvä jos löytyisi jokin aika siihen, että me aloittelijat voisimme kysellä osaajilta lyhyitä neuvoja johonkin yksityiskohtaan(perus asioista) esim. PI:stä SGP:sta.
Viimevuotisen tilaisuuden perusteella tämä on tapaaminen johon haluan osallistua.


terveisin Kuhmosta Jukka
- Jukka -

tähti_ville

Heippa Jukka,

Eiköhän siihen kyselyihin jotkut konkarit voine osallistua mielellään,jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

terveisin Antti

naavis

Olen jonkin aikaa jo harkinnut kirjoittavani blogipostauksen väreistä vähän tieteellisemmältä kannalta, eli mitä värit oikeastaan ovat, mikä ne aiheuttaa ja miten tämä kaikki suhtautuu valokuvaamiseen. Olisiko tästä kiinnostusta kuulla esitelmää myös Hauholla, vai meneekö liiaksi aiheen ohi tai liian abstraktiksi ja vaikeaksi? :cheesy:

Lauri Kangas

Kyllä kiitos. Aiheesta saa käytännöllisemmän käsittelemällä vaikkapa mitä eroa eri muotoisilla värifilttereillä tapahtuu ja pohtimalla mitä väreille kannattaa tehdä jälkikäsittelyssä.

Mulla tuli tästä lainauksesta mieleen, että noita sopivan valotusajan valitsemista ja kohinan selättämistä voisi yrittää pukea esityksen muotoon. Aihe on sellainen että siitä voisi vähän vaivaa näkemällä saada jotain irti sekä matematiikasta kiinnostuneet kuin myös ne jotka vain haluavat hyviä kuvia.

Kiinnostaako? Määttästä lainatakseni, jos oikein kauniisti pyydetään, voin olla myös puhumatta.  :grin:

Timpe

Kiinnostaa hyvinkin jos saadaan kuulijoille veto-oikeus liiallisen matematiikan osuuteen ts. tulossa olisi varmaan tukeva ja kansantajuinen tietopläjäys kaikista virheistä mitä olen tuolla originaaliketjussa aikoinaan esitellyt ja perään kysellyt :laugh: 
t. nimim. "Tyhmiä kysellyt, edelleen kyselevä ja liiallista matematiikkaa (ja suuria Newton-putkia!) vierastava hyvinkääläis-kuvaaja...".

Ja sama pätee naaviksen jutusteluunkin ts. kiinnostaa sekin aihe.  :smiley:
- Timo Inkinen

tuunari


AaJii

hei!
Olen myös tulossa ja otan mielelläni matematiikkaa vastaan!
anttij
C8 Hyperstar, C925, TS71Qf4.9, CEM60, Atik 460ex, ASI 178MM, Canon R, 5dmkII mod

Mito

Tulossa ollaan. Jos ohjelmatoivetta voi esittää, niin itse tarvitsisin havaintoesityksen kuvankäsittelyohjelmien toiminnoista. Mitä ne waveletit ja muut mysteeriksi jääneet toiminnot tekee kuvalle. Mito

tähti_ville

Heippa kaikille,

Lainaus käyttäjältä: Mito - 13.12.2016, 18:37:37
Tulossa ollaan. Jos ohjelmatoivetta voi esittää, niin itse tarvitsisin havaintoesityksen kuvankäsittelyohjelmien toiminnoista. Mitä ne waveletit ja muut mysteeriksi jääneet toiminnot tekee kuvalle. Mito

Kyllä toiveita saa ja onkin suotavaa laittaa tänne. Uskoisin, että asiohin löydetään vastauksia sekä esimerkkejä näiltä osaajilta joille asiat ovat tuttuja.

terveisin Antti