GPS Heq5 ja egmod

Aloittaja TimoSu, 06.06.2016, 21:55:43

« edellinen - seuraava »

TimoSu

Moi

Osaako joku kertoa mikä gps laitte (usb gps-mouse?)  toimii eqmodin kanssa, jolla ohjaan heq5 jalustaa?


-Timo

softis


Esim. tämä https://www.verkkokauppa.com/fi/product/11454/dmsvd/Globalsat-BU-353S4-GPS-USB-receiver-SiRF-IV

Yleensäkin sellainen joka lähettää ulos NMEA-muotoista dataa.

Puolet halvemmalla pääsee jos tilailee osat ebaysta ja rakentaa itse  :tongue:

Lauri Kangas

Viidesosalla hinnasta saa myös ihan valmiita: http://www.ebay.com/itm/201594404315

(en ole testannut tuota, mutta kaikki tietsikkaan liitettävät gepsit toimii pääsääntöisesti samalla tavalla)

wm-x

Noviisina saanko kysyä mitä hyötyä on eqmodin kanssa gps:sästä?

einari

Meinasin kanssa kysyä samaa.
Itse olen kokenut että GPS on aika turhake jos ei jalustaa ole tarkoitus liikutella enemmänkin.
___
Tapio

TimoSu

Muuton takia joudun luopumaan parvekeobservatoriostani ja siirryn maastokuvaukseen. Helpotan hommaa kaikessa missä voi. Lukeeko eqmod ja win10 noista linkatuista gepseistä suoraan vai tarvitseeko jonkin lisäsoftan?

softis

Lainaus käyttäjältä: einari - 07.06.2016, 08:19:28
Meinasin kanssa kysyä samaa.
Itse olen kokenut että GPS on aika turhake jos ei jalustaa ole tarkoitus liikutella enemmänkin.

Tarkan aikaleiman takia sitä moni käyttää. Koneen aikaa EQMOD ei synkkaa mutta tietää eron ja ottaa sen huomioon.

wm-x

Ok. Ehkä en tätä lisäosaa tarvitse. Mutta siirrettäviin kalustoihin varmasti käytännöllinen. Saakohan puhelimen paritettua tietokoneeseen ja luettua gps sijainnin/ajan siitä? Luulisi onnistuvan?

Lauri Kangas

Ainakin android-luureihin saanee softia jotka saavat kapulan näkymään bluetooth-gps:nä. Yleensä bluetooth-laitteesta voi tehdä virtuaalisen sarjaportin, jonka voi sitten osoittaa EQMODille siinä missä piuhalla kiinnitettävänkin gepsin.

TimoSu

Lähti pelaaman tuolla verkkokaupan linkistä löytyvällä gps:llä.

softis

Lainaus käyttäjältä: TimoSu - 07.06.2016, 13:54:39
Lähti pelaaman tuolla verkkokaupan linkistä löytyvällä gps:llä.

Hyvin näyttäisi toimivan GPS EQMOD:issa tuon U-blox 7 vastaanottimen kanssa: