Club Nebula Ylivieskan seutu

Aloittaja Mediootti, 05.11.2010, 11:16:02

« edellinen - seuraava »

Mediootti

Tervehdys pitkästä aikaa!

Club Nebula herää pitkästä hiljaiselostaan tässä syksyn mittaan. Meikäläisen työkiireet jatkuvat, joten olemme vaihtaneet viestikapulaa Tero Niemen kanssa. Alla Teron postaus Club Nebulan Facebook-sivuilta (käykäähän kiinnostuneet tykkäämässä, niin saatte sitäkin kautta infoa kerhon toiminnasta):

"Hei kaikki! Mika Pajalan työkiireistä johtuen, minä Tero Niemi, olen ottanut tänään vetovastuun Club Nebulan kokonaisvaltaisesta toiminnasta. Tarkoituksenani on herättää kerho jälleen toimintaan parin uneliaan vuoden jälkeen. Olen tällä hetkellä metsästämässä kerholle sopivia tiloja, joissa voisimme kokoontua kerran kuukaudessa. Ilmoitan täällä heti kun saan tilat ja aikataulun tietoon. Nyt siis kaikki levittäkää sanaa, mikäli tähtiede kiinnostaa (ihan vaan taivaan katselu, valokuvaus, dokumentit tms) niin kaikki mukaan kerhoon!! Mitään pohjatietovaatimuksia ei ole, vaan kaikki ovat tervetulleita mukaan! Kokouksissa jutellaan niitä näitä avaruudesta, valokuvauksesta yms kahvin äärellä ja rohkeimmat tuovat omia valokuviaan esitteille yms.. Tarkoituksena olisi myös ehkä kaudella 17-18 järjestellä jotain pienimuotoista toimintaa kerholle (retki tähtitornille tms..) mutta niistä sitten lisää kerho-illoissa. Mutta kutsukaa kavereita tykkäämään tästä Club Nebulan sivusta, sillä tätä kautta saa parhaiten ajankohtaisen tiedon, missä ja milloin kokoonnumme. Ystävällisin terveisin, Tero Niemi"

Tosiaan jos jollakin on tiedossa sopiva kokoontumispaikka, niin vinkkejä otetaan vastaan. Entinen kokouspaikka Ylivieskan ammattiopistolla ei ole sekään poissuljettu, mutta vaikka yritän itsekin olla mukana mahdollisimman usein, en välttämättä pysty olemaan aina paikalla ja talon avaimia luovutetaan aika nihkeästi ulkopuolisille.

Vaan tarkkailkaahan tätä ketjua ja Facebook-sivuamme. Pyritään aloittamaan kausi syyskuulla.

t. Mika
Mika Pajala, Ylivieska - Nikon D610 + erinäisiä kakkuloita

Slaya83

Kokoontumistila on löytynyt!!

Kokoonnumme aina kuun ensimmäinen maanantai kello 18-20. Paikka: Centria Ammattikorkeakoulu, Ylivieska

Luokkatila: B183 (ruokalan vieressä)


Mauno

Hieno juttu!
Tätä onkin odotettu.
Sain pari viikkoa sitten syksyn ensimmäisen kuvan Andromedasta. Otokset; 7x40sek. yht. n. 4.5min.

Terv. Mauno Nisula

Slaya83

Mahtava kuva!

Tervetuloa maanantaina kokoukseen!

Tero

Slaya83

Maanantaina 2.10.2017 kello 18-20 kokoonnumme taas Centrialla!
Tervetuloa kaikki Ylivieskan seudulla oleskelevat!
Minä tarjoan kahvit!

-Tero

Slaya83

Hei! Kuukausikokoukset jatkuvat jälleen!!

Kokouspaikka Ylivieskan Centria ammattikorkeakoulu. Kokoukset joka kuun ensimmäinen maanantai kello 18-20. Riittää että tulee Centrian pääovelle ennen kuutta niin opastan luokkaan.

Seuraava kokous huomenna 1.10.2018 !!

Kaikki mukaan, mitään pohjatietoja yms ei tarvita vaan ainoastaan kiinnostus luonnontieteisiin! :)

Niin.. ja seuratkaa Club Nebulaa Facebookissa niin kuulette ensimmäisenä mitä tapahtuu ja missä!

Slaya83

Hyvää Joulun odotusta kaikille tähtiharrastajille! Ensi vuonna jatketaan 7.1.2019 kello 18.00 Centrialla! Lehtijuttujen ansiosta saatiin 3 tosi pätevää kaveria mukaan remmiin, mutta vielä mahtuu lisää väkeä!! Teepä siis tieteellinen uudenvuodenlupaus itsellesi ja tule heti tammikuun kokoukseen mukaan! Luvassa mm. teoriapläjäys, jossa käyn läpi tähtitieteen perusasioita (pallotrigonometria, parallaksi, parsek, magnitudi, prekessio, eq/alt-az jalustat yms). Saattaapa olla, että pitkästytän yleisöä jopa parilla esimerkkilaskullakin :) Eikä hätää, vaikkei matematiikka sujuisikaan, minä lupaan hoitaa laskemisen. T. Tero