Softa komeettakuvien pinoamiseen

Aloittaja VP, 28.12.2015, 15:06:39

« edellinen - seuraava »

VP

Onko olemassa muita vaihtoehtoja kuin DeepSkyStacker komeettakuvien pinoamiseen? Sellainen joka osaisi pinota komeetan mukaan ja taustataivaan mukaan ja yhdistää siitä sitten viiruttomaksi. Saa maksaakkin, halvempaa se on kuin uudet hermot.

Ei tule tuon DSS:än kanssa mitään, kun taikoo ties mitä epämääräisiä kuvioita taustaan, kaatuu myös jatkuvaan ja vaikka kuinka yrittää niin värejä sekä suurin osa datasta menee taivaan tuuliin.

Käyttiksenä Win7.

-V

einari

Kyllä DSS:lläkin olen joskus onnistunut saamaan suhteellisen siistejä komeettakuvia joissa yhdistäminen on onnistunut.
Siinä vaan on reunaehtona että komeetta on liikkunut tarpeeksi pitkän matkan kuvassa ja pinoaminen tehdään oikein.
Muut ohjelmat toki osaa samat temput, itse olen käytellyt AstroArtia (johon video-opastus), PixInsightiinkin on kai joku fiksu komeettapinoamisrutiini olemassa.
Mutta helpoimpia asioita tuo mitä kysyt ei ole.
Pienellä kuukkeloinnilla tämä opastus tuli aika kärkeen.
___
Tapio

VP

Tattista, pitääpä perehtyä AstroArttiin tarkemmin. Onko tuo miten monimutkainen softa käyttää?

Ohessa croppi kevyellä venytyksellä DDS:än pinoamasta komeettakuvasta. Aika kivan taustataivaan tosiaan tekee. Huginilla moista ongelmaa ei ole, mutta se ei ymmärrä mitään komeetoista.

-V