Elokuu 2015

Aloittaja ellu, 01.08.2015, 09:31:13

« edellinen - seuraava »

ellu

Noniin pistetääs tännekkin. Eli 1.8. tuli heti kuvattua kuuta, kun pitkästä aikaa oli näkyvillä. Aina olen joko töissä tai on muuten vaan pilvistä tai kuu liian alhaalla. Melkoista onnenkantamoista, että nuo kaikki osuisi kohdilleen  :smiley:

Normi kamerajalustalta kuvattu Canon 600D:llä ja Tamron 70-300mm (300mm) objektiivilla.
110 kuvaa otin ja niistä pinosin 27 parasta autostakkertilla. Vaihdoinpa kuvan jossa on kaikki 110 kuvaa pinottu. Videostakin yritin pinota, mutta lopputulos ei ollut yhtä tarkka.

SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

VeijoT

Tuli kiire lähtö parvekkeelle niinkuin jousilla, en ehtinyt säätää juuri valotusta tuohon ensimmäiseen kuvaan. Melko nopeaan se tuolta horisontin rajalta poistuu.

Veijo T


Julius

Tänään toinenkin sirppikuva linssiputkella.

pnuu

Lainaus käyttäjältä: Julius - 15.08.2015, 18:12:44
Tänään toinenkin sirppikuva linssiputkella.

No jopas on kapea sirppi!  :shocked:

Laita ihmeessä taivaanvahtiinkin.
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

ellu

Julius saanut hienon sirpin tallennettua  :smiley: Kokeilin tänää etsiä myös kuun sirppiä (vähän jo paksumpi), mutta ilmeisesti joku huntu vedetty eteen kun ei niin mitää näkynyt vaikka tasan tarkkaan tiesin, että tuossa pitäisi olla... Kummallista. Siinä etsinnän tuoksinnassa poltin sormenikin ja tikkaat rupesi jo käryämään, kun auringon valo otti sopivassa kulmassa kaukoputken peiliin  :shocked:
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

HapaK

Pitihän sitä kapeaa - tai jo vähän leveämpää - sirppiä yrittää kuvata. Ei meinannut osua oikeaan kohtaan sitten millään. Näkyvissä Stellariumin mukaan 3.7%.

EOS 6D, Skymax 127.

cmas

Onpas Veijolla hieno kuva!

Kuu näytti eilen Espoon Leppävaarassa tältä:



Halpisoptiikkatesti eli sel 55-210 mm @ 210 mm, f/10. Zoomin nokalla 1.7x telejatke ja kamerassa 1.5 croppikenno (Sony nex-7).

kihar

Kauden aloituskuva tyttären kanssa otettuna.  Aika tarkalleen puolikuussa ollaan.

ollia

Niin kirkas taivaalla ettei oikein syvän taivaan kohteita viitsi kuvata niin päätin ottaa muutaman pikaisen kuvan terassilta kun kuu meni eteläsuunnan puiden välissä:



Täysi resoluutio (3048 x 2274) : https://farm6.staticflickr.com/5747/20995533611_f6918e4323_o.png

Ensimmäinen kerta scopen hankinnan jälkeen kun olen kuuta kokeillut, ihan tyytyväinen näin ensiyritykseen  :laugh:
Olli Arkko

Skywatcher 200PDS - HEQ5 PRO - Nikon D7000 (modattu)

Kuulapaa

Siitä on aikaa kun kuuta olen kuvannut.
Nyt se kuitenkin möllötti ihan putken edessä katalan pyöreänä ja ilkkui himmeille syvän taivaan kohteille sekä niiden kuvausyrityksilleni, niin olihan siitä kostoksi pari kuvaa napattava. Siitäs sai ansionsa mukaan! Värejä ei ole kun kamera on harmaasävy.


Nikon D5100, siis se kamera. Tuo yllä oleva on kuu.
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/