PS Astronomy tools

Aloittaja Kettu-Pekka, 09.04.2015, 17:58:04

« edellinen - seuraava »

Kettu-Pekka

Tuli ostettua tuo Astronomy tools lisämokkula photariin. Nyt vaan loppui järki kesken että miten tuo lisäpalikka asennetaan / otetaan käyttöön? Olen jo ladannut sen.

Murtsi

Moi, seuraavassa linkissä löytyy ohjeet asennukseen, tuon mukaan lisäosa tallennetaan jonnekin ja sitten se ladataan photoshoppiin http://www.prodigitalsoftware.com/files/Astronomy_Tools/ReadMe.txt

Tässä vielä lainaus kyseisestä kohdasta:

To make the Actions panel visible in Adobe® Photoshop®:

    Click on the Window menu and check the Actions entry.  You now see
    the Actions panel.  Of particular note is the little circle with
    an arrow in it (>) in the upper-right.  That's your key to the
    Actions panel functions.  Click on the (>) to see Actions functions
    like "Load Actions".

    If you have plenty of screen space, you may want to make the Actions
    panel a completely separate window from the History, so you
    can see them both at the same time.  To do this, grab the Actions
    tab and drag it out of the panel.  A separate Actions panel
    window will be created.


To install the Astronomy Tools actions into your copy of Adobe® Photoshop®:

    Save the Astronomy Tools xxxxx.atn files to your hard drive.
    Note:  I recommend creating a special folder just for your
    collection  of actions, separate from those in the Program
    Files\Adobe Photoshop... area.  This will avoid loss of the actions
    files in the future if you upgrade your Adobe® Photoshop® version.

    Next, click on the menu button at the upper-right of the Actions
    panel, then load the actions from the .atn file via the
    "Load Actions" menu.

    Depending on which version of Adobe® Photoshop® you have, load this
    actions file:

        If you have:                Load this file:
        -----------------           -------------------------------
        Photoshop CS2, CS3, CS4,
        CS5, CS5.5, CS6, CC:        Astronomy Tools v1_6.atn

        Photoshop CS:               Astronomy Tools v1_6 PS CS.atn

        Photoshop 6 or 7:           Astronomy Tools v1_6_1 PS 6-7.atn

    Note:  Newly loaded actions will appear at the bottom of the
    Actions panel.

Toivottavasti tästä on apua.

Kettu-Pekka

Kiitos. Näköjään kun käynnisti photarin AT:n kuvakkeella niin työkalut löytyivät photarista.

Onko väellä käytännön kokemusta tästä softasta? Minulla tahtoo ainakin sumukuvat mennä värittömiksi. Mitä työkaluja olette todenneet erityisen hyviksi / huonoiksi?

ellu

Minulla tämä lisä on photarissa myös. Tykkään, että tällä saa kuvasta hyvin pois vaaka- ja pystysuuntaiset viivat (ihan ykkönen tämä!). Color gradient removal on myös minusta hyvä. Myös kohinan poistot on olleet hyvät (deep spase noise- ja space noise reduction), vaikka lopputulos on välillä itse säädeltynä parempi. Tähtiin saa myös kivasti lisää väriä increase star colorilla, color blotch reduction myös hyvä. Tulipas niitä  :cheesy:

Kaikkihan saisi periaatteessa itse säädeltyä Photarissa jo itsessän, mutta onhan se helpompaa kun saa vain laittaa ohjelman raksuttamaan. Ja välillä tuntuu, että se tekee sen paremminkin.
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

Kettu-Pekka

Kiitos Ellu!

Onko kenelläkään kokemusta tuosta sumujen värien häviämisestä? AT:lla käsiteltyyn kuvaan en saa enää värejä väännettyä näkyviin. Samoin se latistaa kuvan jossa värit on jo säädetty näkyviin.

einari

AT (=Astronomy Tools?) hävittää värit ?
Mitähän olet tehnyt ?
___
Tapio

Kettu-Pekka

Lainaus käyttäjältä: einari - 09.04.2015, 20:28:39
AT (=Astronomy Tools?) hävittää värit ?
Mitähän olet tehnyt ?

Jaaha, sen kun tietäisi...

Tosiaan testailin kalifornia-sumua. Tähtiin kyllä sai väriä mutta itse sumu jäi harmaaksi.

Mutta tämä oli vain pikaisen kokeilun tulos, pitää perehtyä paremmin ajan kanssa.

einari

Increase star color-työkalu tosiaan lisää tähtiin väriä mutta ei lisää tai vähennä väriä muualta.
Saturaatio-työkalulla nyt ainakin saa väriä lisää, mutta ainakin väritasapaino pitää ensin olla kunnossa.
___
Tapio

RL

Ainakin tuo color gradient poistotyökalu hävittää ds kohteesta paljon väriä samalla. Olen itse tuota työkalua käyttänyt background copy layerissä ja layer maskilla poistanut ds kohteen ja tähdet, colorgradient työkalun vaikutusalueelta.

Vaikeasti selitetty, mutta layermaskia käyttämällä saa värit pysymään, jos käyttää tuota color gradient poistotyökalua.

ellu

Ei minulla vaan ole color gradien poistanut värejä mitenkään... Paremminkin laittaa ne oikeille paikoilleen. Joissain kuvissani nimittäin taustataivas on kuin sirkusteltta. (sillekkin lopulta löytyi syy: apupeili päässyt joissain kuvissa pikkuisen huurtumaan)
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D