Viime toukokuussa UPS yritti kolmena päivänä peräkkäin toimittaa. Odottelin mutta amerikasta(Arizona) tulevalle lähetykselle kun se on rapakon yli päässyt ei helposti löydä seurantakoodia. Se muuttuu ns. UPS:n sisäiseksi koodiksi. Soitin UPS:lle ja seurantatiedot löytyi. Niistä näki miten oli yritetty toimittaa ja huomenna lähtisi jo takaisin lähettäjälle. UPS lupasi pitää sen kun sanoin tulevani hakemaan toimipisteestä. Kysyin vielä että onko varmasti siellä. Menin sitten vähän ennen sulkemisaikaa seuraavana päivänä. Ei löytynyt pakettia. Varmaan on vielä kuljetuksessa, sanottiin. Luvattiin taas huomiseksi. No menin huomenna ja silloin lopulta sain. Katsoin paketin osoitetta, puhelinnumeroni oli ylinnä.
Nyttemmin tänä syksynä olen parikertaa yrittänyt soittaa UPS:lle. Ei vastata. Odotin pakettia ja olisin halunnut kertoa heille ovikoodin. Ovikello soi ja UPS:n lähetti ojensi tuotavat. Kysyin kuinka osasit? "Tiedän ovikoodin". Piti oikein kiittää noin hyvin varustautunutta lähettiä.
Kaikkea on sattunut, huonoa ja parempaa. Välillä tulee vannottua että nyt on loppu, siirryn DHL:ään. Mutta kun kuljetushinnat vaihtelee niin menee kuitenkin niiden mukaan...DHL toimii ainakin täällä päin yhteistyössä paikallisten postin toimijoitten kanssa, soittavat etukäteen ja aina saa lähetyksen siksi päiväksi kun on luvattu.
Onpa tuohon vielä lisättävä että amerikasta jos on tilannut niin sieltä toimittaja yleensä valitsee kuriirin eikä siinä silloin tule DHL tai minun, tilaajan mieltymys kysymykseenkään...Mutta sanoihan joku kerran täällä että kun latoo tiskille tarpeeksi pätäkkää niin kiikuttavat vaikka helikopterilla...