GoPro ja pitkät valotukset

Aloittaja JKyytinen, 06.01.2015, 21:58:11

« edellinen - seuraava »

JKyytinen

GoPro 4:n pitkien valotuksien mahdollisuus kuulostaa kiinnostavalta. Tuosta saisi kohtuullisella hinnalla, 380€, kameran, jota voisi päivällä käyttää actionkamerana rinteessä, ja yöllä laittaa taivaskameraksi jos huvittaa. Vahdista löytyy lupaavia esimerkkejä.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2

Hepokumpu

Moi,

Olen tuollaisen Hero4:n (Silver edition) hankkinut ja tähän asti ainakin tyytyväinen hankintaani. Kamera on helppo laittaa kuvaamaan vaikkapa timelapsea sillä aikaa kun itse kuvailee järkkärillä. Valotusajat ja kuvakentän laajuus ovat riittäviä mm. revontulien ja perus halojen kuvauksiin (jos ei nyt ihan koko taivaan revontulia/haloja pystykkään kuvaamaan). Muutama kuvaamani timelapse https://www.youtube.com/results?filters=month&search_query=jaleskinen1, osassa videoista kuvia on muokattu mm. Lightroomilla. Tuolla normiakulla kuvaa noin 1.5 tuntia jatkuvaa timelapsea pakkasessakin ja kamerakotelon linssi ei ainakaan toistaiseksi ole huurtunut kuvausten aikana, ilmeisesti kamera tuottaa sen verran lämpöä tiiviissä kotelossa että linssi pysyy puhtaana. Actioncamera osuus on vielä testaamatta mutta tarvittavat lisäkiinnikkeet on jo tilauksessa:)

-jarmo
----------------
Jarmo Leskinen
----------------

Kuulapaa

Näyttäisi olevan Verkkokaupassa GoPro HERO4 Black 4K Standard Edition tarjouksessa 389.-
Liekö sieltä seuraava versio tulossa kun tiputtavat hintaa.

Edit: Ja rajalassa 379.-
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

kurppa

Mutta millaisiin valoitus aikoihin toi Gopro pystyy oikein? se tässä ei oikein selevinny ainakaan minulle. :)
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

Kuulapaa

Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

joni

Minä olen kyllä tykännyt GoPron laadusta ja siitä mihin se kykenee. Ainoa pieni pettymys oli oikeasti pimeässä paikassa kun linnunrata ei irronnutkaan ihan odotetusti. 30 sekuntia iso800 ja 2.8 ei riitä pikipimeässä ottamaan myöskään maisemasta kummoisia irti. Noh, tämä oli vain yksi tapaus ja kaikkeen muuhun laite on vastannut todella hienosti. Erityisen paljon olen käyttänyt kameraa viemällä sen ulos kuvaamaan itseni kömpiessä sänkyyn. Ebayn akuilla se jaksaa kuvailla usean sadan verran noita 30sek valotuksia joissa näkyy kaikenlaista kiinnostavaa. Myös revontulien ja pilvien liikkeistä saa mielenkiintoista materiaalia. 4k video on riittävän hyvää kaikenlaiseen ja onneksi sitä laajinta kuvakulmaa ei tarvitse käyttää kaikkeen. Mukana tuleva videoeditori tekee timelapset ja muut helposti ja hyvin. Editorissa myös profiili linssin vääristymien korjaamiseen. Kamera innosti niin että ostin sille myös kolmella moottorilla olevan kädessä pideltävän gimbalin. Sukelluskotelo suojaa mukavasti vaikka välillä sataisikin. Kamerallahan saa kätevästi kuvattua joko suoraan timelapse videoksi tai sitten niin että ottaa kuvina ja video tehdään editorissa. Tämä on hyvä kun tähdenlentoja ja revontulia kuvailee.