Dark Horizon observatorio

Aloittaja Prior, 09.07.2007, 22:50:40

« edellinen - seuraava »

TuRe

Prior, mitä kuuluu observatoriollesi ja oletko viettänyt siellä aikaasi?
Tuomo Repo

Prior

Observatoriolle kuuluu hyvää kiitos kysymästä :). Olen koittanut olla siellä aina, kun vain taivas on ollut selkeä. Eli en siellä montaa yötä ole viellä ehtinyt kuvailla  :-\. Tuolla galaksikuvat puolella on yksi tornissa valotettu kuvakin näytillä ngc 891. Olen tässä keräämässä rahaa seurantaputkeen, seurantakameraan ja Kendrick huurteenposto systeemeihin. Minä myöskin aion jossain vaiheessa tuota tornia ruvate automatisoimaan, mutta se homma menee jokatapauksessa myöhemmälle. Muuten torni on toiminut hyvin ja erityisesti Mikon kupolin olen havainnut toimivan loistavasti. Tuo 2,60m halkaisija on ollut yllättävän tilava. Joinakin iltoina on havaitsijoita ollut useampikin ja tilaa on silti ollut mukavasti. Täytyy sanoa, että kyllä tuo oma torni muuttaa harrastuksen huomattavasti helpommaksi.

Tässä kuva tositoimista.

Miikka

------------------------------------------------------

CPC 1100 + Wedge
Canon 350D
Focal Reducer 6.3

TuRe

Komea kuva tornista tähtien keskellä. Olet saanut uskomattoman hyvän kuvan galaksista. Sinulla on hyvä työkaveri tuo iso putki. Kyllä minullakin on sama tunne, kun menee seinien sisäpuolelle, niin tuntee olevansa "kotona".Kaikki romppeet kameraa lukuunottamatta on paikoillaan ja säädöt valmiina. Lumitöissäkin talvella pääsee vähemmällä, jos sitä lunta nyt sitten tulee tänä talvena tänne Etelä-Suomeen.
Näyttää muuten tulevan kirkas pakkasyö, joten lämmintä niskaan.     
Tuomo Repo

TuRe

Ensimmäinen kirkas yö marraskuussa ja --- täysikuu koko loistossaan jo idässä, se siitä kuvaamisesta.
Tuomo Repo

Prior

Tässä osoite observatorioni kotisivuille. Sivut on laitettu kasaan todella nopeasti, joten kaikki ei ole aivan kohdillaan. Tässä linkki

http://personal.inet.fi/tiede/darkhorizon/
Miikka

------------------------------------------------------

CPC 1100 + Wedge
Canon 350D
Focal Reducer 6.3