Aloitteleva pikkupoika tarvitsee opastusta (Porvoo, Monninkylä)

Aloittaja Partow Izadi, 27.12.2013, 21:10:58

« edellinen - seuraava »

Partow Izadi

Hei, ja tervehdystä Lapista!

Itse en ole aloitteleva harrastaja, mutta ystävän lapsenlapsi on. Jonne-poika on 8-vuotias
reipas kaveri, joka on tähtitieteestä kiinnostunut. Hän asuu Monninkylässä Porvoon lähellä,
ja oli Joulun aikaan käymässä täällä Rovaniemellä mummolassa (kyseinen mummo on siis
täkäläinen tähtiharrastaja).

Tässä joulun alla tilasimme pojalle uudenkarhean Celestron Nexstar130SLT -teleskoopin.
Olen opastanut pojan äitiä alkuun laitteen käytössä. Hän on teknisesti varsin näppärä
henkilö, mutta teleskoopit eivät ole vielä tuttuja hänelle.

Heille olisi todella hyödyllistä, jos Porvoon lähistöltä löytyisi tähtiharrastuskerho ja/tai täh-
tiharrastjiia, jotka olisivat halukkaita opastamaan Jonnen ja hänen äitinsä harastuksen
pariin ja erityisesti teleskoopin käyttöön.

Jos tiedätte jonkun, tai olette itse kiinnostuneita, ilmoittakaa allekirjoittaneelle, jotta voin
välittää viestin eteenpäin asianomaisille.

Oikein hyvää alkavaa vuotta kaikille toivottaen,
P a r t o w   I z a d i
Pohjankruunu, Rovaniemi
«Lappilainen tähtiyhdistys»

pappa

Porvoosta on motaria lyhyt matka Helsinkiin, pääkallonpaikalle. Eikä Artjärven tähtiparkkikaan ole kauhean kaukana kun lähtee polttamaan 6 tietä sieltä kohti Artjärvi-Orimattila tietä 174. Itse kuvittelisin että Helsingin Ursa olisi lähin, koska eikös se ole metropoliajattelun mukaan jo stadin työssäkäyntialuetta.
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

Partow Izadi

P a r t o w   I z a d i
Pohjankruunu, Rovaniemi
«Lappilainen tähtiyhdistys»