Outo valoilmiö

Aloittaja Regulus, 07.10.2012, 21:28:20

« edellinen - seuraava »

Temppe

Voiskohan tuo olla sellanen pilvi ilmakehässä joka saatta tulla joskus raketista.
Muutama vuosi sitten katoin jostakin, jossa oli kuva samallaisesta pilvestä. Kuva oli otettu iss:stä.
Se oli tullu jostakin venäläisten laukaisemasta raketista.

RL

#16

JKyytinen

Minä sain heijastuman kanssa samalla kerralla myös heijastumia 90 astetta sivulla olevista valoista laajispäällä. Sain selville, että se on heijastuma siten, että se, ja Venus olivat liikkuneet samassa suhteessa keskikohtaan nähden. Liitteenä mustasta päästä paljon leikattu kuva, joka piilottaa heijastumaa.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2

Timo Kantola

#18
Et siis nähnyt ko. ilmiötä livenä, ainoastaan noista kuvista?
Senverta kirkkaan oloinen "otus", että luulisi kiinnittäneen paikan päällä huomiota.

Aika vänkä!

EDIT:
Taitaa olla linssiheijastuma Kuusta. Kuu jää kuvasta noin 40 astetta oikealle ja sopisi aika hyvin heijastuksen aiheuttajaksi, lisäksi jos Kuu "siivilöityy" puidenläpi selittäisi ilmiön vaihtelevan muodon. Kuvien välillä kohde liikkuu oikealle vasemmalle ylös noin 1/4..1/3 halkaisijansa - sopisi myös kuu heijastus teoriaan.

EDIT 2 - jos siis ko. kuvat otettu eilen 15.1 ...
Timo Kantola

Murtsi

Saisiko alkuperäisen raakakuvan täysikokoisena ja käsittelemättömänä ladattavaksi? Ilmeisesti tähän mennessä esitetyt kuvat ovat kaikki osasuurennoksia tai sitten sen verran pienennettyjä että niistä ei oikein tahdo saada kunnolla selvää. Itse olen saanut tuon muotoisia tähtiä kuva alan nurkkiin kun fokus on siellä hieman pielessä verrattuna keskikohtaan kuvaa (kuvakentän kaareutuminen).

Jorma Koski

Digijärkkärin peili ja/tai sulkija tärähtää laukaistaessa, vaikka olisi jalustalla, ellei käytä video-otoksen välikuvaa.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

jussi_k_kojootti

Ai siellä on tommonen inserttikin :D  Ei vissiin kannattaisi katsella tähtikuvia kirkasvalon paisteessa ...
jussi kantola / oulun arktos
CG-5 GOTO + KWIQ-guiding + SW80ED  // 10" dobson // canon eos 450d mod & 400d / ASI 120MM
http://astrobin.com/users/jussi_k_kojootti/
http://oulunarktos.fi/

RL

#22