Orion Shorty Plus - Apochromatic Barlow vs Celestron barlow

Aloittaja HH, 30.05.2007, 11:47:13

« edellinen - seuraava »

HH

Tervehdys!
Ensi syksyä jo ajatellen minulla olisi hyvän barlown ostaminen edessä...Telescope Serviceltä löysin tämän http://www.telescope-service.com/OrionUSA/eyepieces/eyepieces.html#Shorty  ja vaikuttaisi kelpo peliltä....kertokaas kokemuksia kyseisestä barlowsta jos teistä joku sen omaa....harkinnassa on myös Celestronin barlow jota Villeltä saa, joten kokemuksia myös siitä olisi mukava kuulla.....


-HH

xpro

Jos ei ole tarvetta tuolle T2 kierteelle niin kannattais harkita TeleVuen barlow! TeleVuen hinta noin 129eur ja tuosta saa varmasti tingittyä! Vinjetoinnista ei ole kokemusta joten siitä en voi kertoa!

Voisin harkita myydä oma TeleVuen 2x barlowin, koska suunnitteila olis 2" barlow tai Powermate (ei 100% varmaa vielä)

Kannattaa harkita käytetyn ostoa jos vain joku sattuu myymään! Yleensä käytetty on yhtä hyvä kuin uusi!
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Munkki

Orion Shorty Plus on maailmalla kehuttu erinomaiseksi. Itselläni on myös kyseinen kapistus ja kyllä sen minäkin erinomaiseksi luokittelisin.
Mikko Salokannel

Tikkis

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 30.05.2007, 21:52:46
Orion Shorty Plus on maailmalla kehuttu erinomaiseksi. Itselläni on myös kyseinen kapistus ja kyllä sen minäkin erinomaiseksi luokittelisin.

Celestron Ultima Barlow lienee täysin identtinen Orion Shorty Plusin kanssa. Kumpaakin on kehuttu laajalti. Itselläni on käytössä Celestron-versio ja olen siihen perin tyytyväinen.

Tikkis

Vesa Kankare

Mulla on myös ko. Orionin Shorty Plus Barlow, mikä on mielestäni erinomainen pala. En oikeastaan keksi juurikaan moitittavaa.
Vesku
www.vkastronomy.com

HH

Kiitos vastauksista kaikille...tuolle T2 kierteelle tulee vielä olemaan käyttöä, joten tuon Orionin taidan hankkia kun ei tuosta taida kellään olla huonoa sanottavaakaan :)


-HH