Windows 8 hankaluudet

Aloittaja TuRe, 23.09.2013, 08:42:52

« edellinen - seuraava »

TuRe

 Alkusyksy on mennyt painiessa Win 8:n kanssa. Pikkuhiljaa on löytynyt jotain käyttökelpoista. Nyt tuli vastaan pieni ongelma. Yritin laittaa kuvan Foorumiin, mutta ei onnistu. Latasin avuksi Dropboksin, mutta ei silläkään. Se siirtää kuvaa sellaisella muodolla (esim TMP-file, Movie.wimp), jota Foorumi ei tue.  Voisiko joku neuvoa osaamatonta.

 
Tuomo Repo

naavis

Lainaus käyttäjältä: TuRe - 23.09.2013, 08:42:52
Alkusyksy on mennyt painiessa Win 8:n kanssa. Pikkuhiljaa on löytynyt jotain käyttökelpoista. Nyt tuli vastaan pieni ongelma. Yritin laittaa kuvan Foorumiin, mutta ei onnistu. Latasin avuksi Dropboksin, mutta ei silläkään. Se siirtää kuvaa sellaisella muodolla (esim TMP-file, Movie.wimp), jota Foorumi ei tue.  Voisiko joku neuvoa osaamatonta.



.wlmp on Windows Live Moviemaker Project -tiedostoformaatti, eli ei video eikä kuva. .tmp-tiedostot taas ovat väliaikaistiedostoja (temporary), eivät nekään siis kuvia.

Lauri Kangas

Dropboxista ei tietääkseni enää saa suoria linkkejä kuviin niin, että niitä voisi upotella foorumille. Vanhoilla asiakkailla (esim. minulla) tuon toiminnon mahdollistava Public-kansio on vielä toiminnassa, mutta uusille tunnuksille sitä ei lisätä.

Nykyään sieltä saa vain linkin, joka johtaa sellaiselle kehystetylle sivulle joka esittää kuvan. Ominaisuus on ihan kätevä jos haluaa esim. esitellä muille täysikokoisia kuvia ilman että tarvitsee erikseen pienennellä niitä. Foorumille upottamiseen siitä ei tosiaan kuitenkaan ole, koska suoraa linkkiä ei ole tarjolla.

Lithos

Olen havainnut flickr palvelun varsin nätiksi kuvien foorumi postaukseen, koonkin voi valita. Ja astrometry.netin solveri on kiva lelu.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

JVO

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 23.09.2013, 10:53:55
Dropboxista ei tietääkseni enää saa suoria linkkejä kuviin niin, että niitä voisi upotella foorumille. Vanhoilla asiakkailla (esim. minulla) tuon toiminnon mahdollistava Public-kansio on vielä toiminnassa, mutta uusille tunnuksille sitä ei lisätä.
https://www.dropbox.com/enable_public_folder

Jos on paljon filuja Dropboxissa, niin saattaa jumittaa. Filujen siirto turvaan ja Dropboxin tyhjääminen auttaa.

kurppa

onkohan tämä windows 8 samanlainen fiasko ku vista? ja mikähän se edellinen windowsi oli mitä noijuttiin ja manattiin alimpaan hornaan milloin mistäki syystä? :)
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

TuRe

Ei tämä Win 8 mikään fiasko ole. Siitä löytyy kaikki tarvitsemani toiminnot, jopa useampana vaihtoehtona. Alkuun tuntui hankalalta, kun ei ollut vielä perehtynyt siihen. Ehkä uutena käyttiksenä se ei vielä tue aivan kaikkia ohjelmia.   
Tuomo Repo

monni

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 26.10.2013, 22:13:01
onkohan tämä windows 8 samanlainen fiasko ku vista? ja mikähän se edellinen windowsi oli mitä noijuttiin ja manattiin alimpaan hornaan milloin mistäki syystä? :)

1) Ei. Vastaavalla koneella selkeästi seiskaa nopeampi. Metro UI on mun mielestä huono, tekniikka sen alla taas tykittää parhaiten mitä mikään windows mun kokemuksien mukaan koskaan. Metrosta onneksi pääsee eroon helpolla.

2) Windows ME
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

tila

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 26.10.2013, 22:13:01
onkohan tämä windows 8 samanlainen fiasko ku vista? ja mikähän se edellinen windowsi oli mitä noijuttiin ja manattiin alimpaan hornaan milloin mistäki syystä? :)

Ei ole. Vistan jouduin ekan vuoden aikana asentamaan kolme kertaa uudelleen Tässä kasissa ei vielä 6kk aikana ollut mitään
ongelmia. Ajureita ja ohjelmia alkaa olla jotka toimii tässä ja lisäohjelman kanssa ei juuri erota onko käytössä 8 vai 7. (ulkonäkö)
Teppo Laitinen

kurppa

mulla on vissiin joku bugi ku häröilee jostain liitettävyyen toiminnasta
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

artoni

Asensin kokeilu mielessä Windows 8 ja se ei mulla ainakaan ollut nopeampi kuin Windows 7. Asensin seiskan takaisin ja jätän Windows 8 väliin kuten jätin aikanaan Vistankin. Windows 8 on buginen ja siinä ei ole mitään ominaisuutta miksi käyttäisin sitä. Windows 7 on ollut kauan markkinoilla ja siinä on bugit korjattu ja on muuten hyvä käyttis.

RL

Kirjoittelin aikaisemmin guidaus ongelmista, ja olen epäillyt tuota guidaustietokonetta. Pienikokoinen läppäri, jossa on windows 8. Ongelmana on, kun kamera menee jumiin kesken guidausta ja oikeastaan koko kone menee jumiin kesken guidauksen.

Ja tänään oon tutkinut pitempään. Ongelmana on 2 prosessia jotka nousee käyttämään koneen suoritinta 100%, kun koneella ei liikuta hiirtä johonkin 5 minuutiin, ja prosessit ovat: "windows host process (rundll32)." ja "antimalware service executable". Mistäköhän nuo johtuvat ja miten niistä pääsee eroon, pitääkö olla liikuttamassa hiirtä joka kolmas minuutti..?

Oon scannannu jo monella ohjelmalla tietokoneen viruksista jne. mutta ei mitään löydy.


RL

#13
Laittelin noiden ohjeiden mukaan noita ajastusasetuksia myös tuolle rundll32:selle ja nyt 3 minuutin käyttämättömyyden jälkeen suoritinta alkaa 100% käyttämään "system" ja ".NET runetime optimization service (32-bittinen)" prosessit.

Onko kellään muulla windows 8.1 samaa ongelmaa, että lepotilassa suoritin nousee 100%?

Edit. Pläääh ihan sama, vien tietokoneen takuuseen, turhaa tuon kanssa taistella ja menettää hermoja enään..

Javs86

Lainaus käyttäjältä: Roope - 31.01.2015, 14:58:29
Laittelin noiden ohjeiden mukaan noita ajastusasetuksia myös tuolle rundll32:selle ja nyt 3 minuutin käyttämättömyyden jälkeen suoritinta alkaa 100% käyttämään "system" ja ".NET runetime optimization service (32-bittinen)" prosessit.

Onko kellään muulla windows 8.1 samaa ongelmaa, että lepotilassa suoritin nousee 100%?

Edit. Pläääh ihan sama, vien tietokoneen takuuseen, turhaa tuon kanssa taistella ja menettää hermoja enään..

Moips!
Täälläpäin oli samaa ongelmaa, itseasiassa suoritin oli kokoajan 100% ja kone tökki aivan kokoajan. Ongelma poistui kun palautin koko käyttöjärjestelmän oletusasetuksiin (asetukset-> muuta tietokoneen asetuksia->päivitys ja palautus->palauttaminen). Toivottavasti on jotain hyötyä.
Jarkko Suominen
--------------------
Porin Karhunvartijat ry
https://karhunvartijat.fi/

--------------------
TS-Optics ED Apo 80mm f/7,
HEQ5 Pro Syntrek,
Canon eos 700D (Astro-mod), ZWO ASI120 MC, Atik 16IC