Kun tarkemmin muistin, ei siellä liiemmin välyksiä syntynyt. Moottorit on asennettavissa hollille, mikä tuntuu parhaalta. Tein silloin tuon "remontin" väliaikana kun ei mitään jalustaa ollut. Minulla oli aiemmin Celestron GT-5, sama koneisto-osa kuin SW Eq- viidessä, vain paksummat kahdentuuman jalat. Jo ennen tuota Celestronia hain mahdollisuutta päivittää perus Eq-5 autoguidaus kelvolliseksi. Silloin 2009 oli vain saatavilla noita Goto-päivityspaketteja. Olisi tullut usean sadan kustannus...Otinkin sattumalta myyntiin ilmestyneen käytetyn Celestron Goton-jalustan.
Mutta seuraavina vuosina näkyi jo palikoita (Lacerta) joilla suoraan ilman Goto-ominaisuuttakin pääsi guidaamaan.
Ohessa raakakuva 25 minuutin valotus (vain kuumat pixelit pois ja JPG muunto) otettu 21.Joulukuuta 2011. Eq-5 lacerta guidaus, Atik 16 hr ja Apo-107/700. Putki painoi kameroineen ja 9x 50 guidausputkineen n. 7 kiloa ja oli siinä rajoilla. Varmemman tuloksen sai toki SW-80:llä. Mekaniikka nämä hoitaa ja on säädettävissä...Mutta tuosta vasta alkaa se tosi urakka; kuvan kehittäminen jotenkin katsottavaksi.