Onko PST / D800 kokeiluun halukkaita?

Aloittaja Kuulapaa, 30.04.2013, 10:38:35

« edellinen - seuraava »

Kuulapaa

Tilanne on se, että kaipaisin kalustoapua joltakin pääkaupunkiseudulla asuvalta Coronado PST:n omistajalta.
Tarkoitus on kokeilla putkella FX/DX kennon kuva-aloja Hyperionin okulaarin perässä ja laittaa sitten tulokset tänne näytille muita varten.

Oma lehmä sen verran ojassa, että vaihteeksi (poikkeuksellisesti) täytyy vähän selvitellä etukäteen asioita ennen kuin painaa tilausnappia  :wink:
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

einari

En voi osallistua kun en asu pääkaupunkiseudulla mutta ihan mielenkiinnosta tuli mieleen tehdä painovertailu.
Ja näyttää siltä että PST painaa saman verran (noin 1.4 kiloa) kuin Hyperion+D800.
Eli suosittelen kiinnittämään huomiota siihen, että PST on kunnolla kiinni ja samoin kuvauspaketti on kunnolla kiinni (ja varmistettu). Varsinkin jos PST on ekvatoriaalijalustassa kiinni.
___
Tapio

KEW

PSTtä ei löydy, mutta Komeetalla olisi pykälää parempi Solarmax 40.
Tosin siinä on BF15, joka ei taida antaa aivan oikeaa vertailukohtaa?

Ihmettelen myös, miksi käyttää järkkäriä Ha-kuvaukseen?

Kaj Wikstedt

naavis

Tosiaan järkkäri ei ole Ha-kuvaamiseen ihan optimaalinen, vaikkakaan ei täysin mahdoton. Järkkäri + hyperion-okulaari + PST kuulostaa silti aika tuhoontuomitulta yhdistelmältä, kuten einari vähän vihjasikin.

Kuulapaa

Nyt ollaan asian ytimessä. Tarkoitus on juuri kokeilla onko yhdistelmä oletusten kaltainen. Ilman testiä ja dokumentointia oletuksilla vahvistetaan vain - oletuksia (järkkäri on tarkoitukseen soveltumaton ja liian painava).

Verkosta löytyy kuitenkin useita sivuja joissa järkkäri on paritettu hyperionin avustuksella PST:hen. Ei kuitenkaan D800:n kaltaiseen kameraan.
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

naavis

Lainaus käyttäjältä: Kuulapaa - 01.05.2013, 17:08:33
Verkosta löytyy kuitenkin useita sivuja joissa järkkäri on paritettu hyperionin avustuksella PST:hen. Ei kuitenkaan D800:n kaltaiseen kameraan.

Onko D800 jotenkin merkittävästi erilainen kuin muut järjestelmäkamerat? Olen itse joskus muinoin kuvannut kyllä aurinkoa Ha-putkella ja järkkärillä, joten kyse ei ole ihan pelkistä oletuksista. :)