Raspberry Pi, automaattinen meteoriittikamera?

Aloittaja B o r e a l i s, 31.03.2013, 17:25:30

« edellinen - seuraava »

pnuu

Lainaus käyttäjältä: B o r e a l i s - 06.04.2013, 11:56:48
Kuinkahan paljon vaatisi puolipallon muotoinen kupu energiaa lämmitykseen, että se pysyisi sulana talven kalansilmälinssille?

Minulla ei ole Ivalon taivaskamerassa mitään muuta lämmitystä kuin kamera itse. Kotelo (viemärirööri) on eristetty solumuovilla hyvin, joten kaikki hukkalämpö menee akryylikuvun läpi pitäen sen puhtaana kuurasta kovassakin pakkasessa (-35 °C taisi olla minimi tänä talvena). Lumisadehan siihen tietty jää, ja sulaa melko hitaasti, mutta onneksi huoltohenkilökunta käy innokkaasti pyyhkimässä lumet pois :-D
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

kjj

Lainaus käyttäjältä: ketarax - 01.04.2013, 14:33:50
Sillä aikaa kun odottelen inspiraatiota numero kaksi -- sekä lopullista kameraa -- niin laitetaan näytille oman raspi (+arduino) -taivaskamerani kehitysversio.

Näenkö nyt ihan oikein, mutta onko sinulla tuossa ASI120M[MC]-kamera kiinni Raspberryssä? Jos on, niin millä ajurilla sitä käytetään?

Nimim: Alkoi kiinnostaa, kun itseltänikin tuo Raspi löytyy

jussi_k_kojootti

Lainaus käyttäjältä: kjj - 06.04.2013, 12:13:43
Näenkö nyt ihan oikein, mutta onko sinulla tuossa ASI120M[MC]-kamera kiinni Raspberryssä? Jos on, niin millä ajurilla sitä käytetään?
Nimim: Alkoi kiinnostaa, kun itseltänikin tuo Raspi löytyy

ASI oli tuossa ihan puhtaasti malliksi, sille ei tosiaankaan ole linux-tukea (ZWC ei kysyttäessä sulkenut pois mahdollisuutta että tulevaisuudessa driverin tekisivät).  Lopulliseksi kameraksi tulee kaikitenkin watec.
jussi kantola / oulun arktos
CG-5 GOTO + KWIQ-guiding + SW80ED  // 10" dobson // canon eos 450d mod & 400d / ASI 120MM
http://astrobin.com/users/jussi_k_kojootti/
http://oulunarktos.fi/

Hayko

Miten projekti voi vielä tänäpäivänä?
Itse pohtinut tovin vastaavanlaista settiä myös.

Aarim

Vaikka nyt vaikuttaa hiljaiselta, niin koitampa itsekin onneani. Mies hommasi itselleen Pi:n, ja hyvin mielenkiinnolla kuulisin myös, mihin lopputulokseen tässä oli päästy!
Ei nyt ihan avaruudesta, mutta jos vaikka Espanjasta..