Abell 85 (CTB1)

Aloittaja JuhaK, 25.03.2013, 23:44:08

« edellinen - seuraava »

Erik Pirtala

Kiitokset kommenteista! Tässä tosiaan oli aika veikeä tuo tausta, etenkin Ha:ssa. Taustavähennystä tulee monesti ajettua (tarpeettoman) tiheällä pisteverkolla. Tässä piti vain luottaa kalibrointiin ja käyttää niitä kolmea vai neljää lähes-taustatummaa kohtaa apuna gradientin poistossa.

Referenssikuvat todellakin auttaa usein kun on vaikea kertoa mikä on oikeaa signaalia ja mikä valosaastetta

Harmaa Vaeltaja

Eniten minua tuossa kuvassa ihmetyttää että miten olet löytänyt lokakuussa 17 h kuvauskelpoista säätä....  :grin: 

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: Harmaa Vaeltaja - 20.10.2021, 11:11:09
Eniten minua tuossa kuvassa ihmetyttää että miten olet löytänyt lokakuussa 17 h kuvauskelpoista säätä....  :grin:
Lokakuu on kyllä ollut aikamoinen farssi kelien osalta. Suurin osa kuvadatasta on saatu ihan Lokakuun ensimmäisinä päivinä ennen tätä yli kahden viikon harmaata jaksoa. Viime yönä sain pienestä aukosta kuvattua loput jämät tuohon 17 tunnin tavoitteeseen

einari

Pitäisi aina tarkistaa vanhoja arkistoja mitä on kuvannut.
Muistin että olin tätä kuvannut vain vuonna 2018 ja silloin noin 11 tuntia valoa
Sitten kun sain valmiiksi tämän vuoden version huomasin että olin viime vuonna kuvannut tätä jo 28 tunnin edestä.
Niinpä sitten koitin yhdistellä tätä niin että periaatteessa valoa on nyt yli 50 tuntia.
Olisi vaan pitänyt harrastaa tähtien poistoa yhdistelmäkuvassakin. Pelkässä tämän vuoden kuvassa sitä tein.
Mutta jotenkin karkea on.
Taivaanvahdissa on 2 versiota.

Joku osaavampi voisi tästä taikoa aika maukkaankin. Minulla on vähän kuvankäsittelyväsymys iskenyt.
Edit: käsittelin uudelleen käyttäen StarXTerminaattoria. Ehkä vähän luonnollisemman oloinen. Ainakin tykkään tästä nyt enemmän.

___
Tapio

väre

Markku
----------------------
Sky-Watcher Evostar 80ED DS-Pro, Sharpstar 61EDPH III, GSO 6" RC, iOptron GEM28, Asiair Pro, Asi 120 mini, ZWO ASI 533 MC Pro, Canon 80D, EOS R