takuukorjaus/vaihto (Teleskop-Service Ransburg)

Aloittaja deltauser, 01.01.2013, 19:18:17

« edellinen - seuraava »

deltauser

Sain tilaamani tuotteen "Skywatcher EQ3 Pro SynScan GoTo Equatorial Mount & Tripod" joulukuun alussa. Noin viiden käynnistyskerran jälkeen ohjauskapula pimeni. 12 V piuha toimii, virtalähde/-lähteet syöttävät (olen kokeillut sekä "akkupakkia" että 230 v --> 12 v muuntajaa). Kapula on siis pimeänä ja koko laitteisto on mykkä. Olin yhteydessä TS-kauppaan ja tässä lainaus postista:
"The only thing, we can do, is to ship the mount head with the motors and the drive box back to Skywatcher Germany, they can check it and will repair or change."
Yritin etsiä TS:n sivuilta takuupalautusohjeita (olen tietysti vielä yhteydessä TS-kaupaan), mutta en löytänyt. Palautettava osa on ilman jalkojakin melkoinen mötikkä. Kuinkas näissä takuupostituksissa postikulujen kanssa yleensä menetellään?

naavis

Lainaus käyttäjältä: deltauser - 01.01.2013, 19:18:17
Yritin etsiä TS:n sivuilta takuupalautusohjeita (olen tietysti vielä yhteydessä TS-kaupaan), mutta en löytänyt. Palautettava osa on ilman jalkojakin melkoinen mötikkä. Kuinkas näissä takuupostituksissa postikulujen kanssa yleensä menetellään?

Veikkailisin, että TS toki maksaa kulut. Ja eiköhän asia selviä olemalla heihin yhteydessä.

Kuulapaa

Ransburgien kanssa ei ole ollut ainakaan itselläni mitään ongelmia ja hyvää olen kuullut muiltakin, joten eiköhän homma hoidu mutkitta.

Näin yleisesti kuluttajien oikeuksista EU-alueen ostoksien suhteen Kuluttajavirasto kertoo näin verkkosivuillaan :

"Voinko teettää tuotteen takuukorjauksen suomalaisen maahantuojan huollossa, jos olen ostanut tuotteen jostain muusta EU-maasta, esim. verkkokaupasta tai lomamatkalla?

Tarkista ensin takuuehdot. Niissä mainitaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, käänny suomalaisen maahantuojan puoleen.

Jos EU-alueelta ostetun tuotteen takuukorjaus ei hoidu maahantuojan kautta, tee valitus tuotteen valmistajalle. Jos tuotteella on valmistajan takuu, valmistajan on huolehdittava siitä, että sen yhdessä jäsenvaltioissa myöntämä takuu on voimassa myös muissa jäsenvaltioissa.

Voit lakisääteisiin oikeuksiisi vedoten kohdistaa reklamaatiosi aina myös myyjälle. Jos tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, voit ensin vaatia myyjää korjaamaan tai vaihtamaan tuotteen. EU-alueella myyjällä on aina virhevastuu tuotteen virheistä, jotka olivat tavarassa jo ostohetkellä.

Jos vika ilmenee 6 kuukauden kuluessa ostohetkestä, sen katsotaan ilman eri selvityksiä olleen tuotteesta jo ostettaessa. Myyjän vastuu virheestä kattaa myös tavaran huoltoon toimittamisesta aiheutuvat kuljetuskustannukset.
"
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/