Tähtibasaariin kirjoittamisesta

Aloittaja Tane, 22.09.2012, 17:38:18

« edellinen - seuraava »

Tane

 Foorumilla on silloin tällöin nuhdeltu oikeinkirjoitussäännöistä.Yleensä se on tapahtunut tosiaiheesta.Yksittäisissä lauseissa en näe itselläni virheitä, vai olenko tulossa sokeaksi. Virheettömyyden totesi jo äidinkielenopettajani joka sai säästää punakynäänsä. Ehkä säännöt on muuttuneet neljässä vuosikymmenessä? Virheen kyllä näen ja tunnustan luetteloinnin puuttuessa myymissäni artikkeleissa. Otan opiksi, kiitos Laurille huomautuksesta.Samoin Timpelle neuvoista välilyönnin käytössä välimerkin jälkeen. Kaikki tuo virheellisyys juontuu lähes koko ikäisestä kynälläkirjoittamisesta. Olen ollut viisikymmentä vuotias käyttäessäni ensikerran tietokonetta kun muutakaan kirjoittamislaitetta. Sitä en häpeä vaan kirjoitan kaikenaikaa yhä enemmän, niin kynällä kuin koneilla.
Se että Tähtibasaarissa on myymiäni tuotteita liian kauan näkyvillä....Laitoin ilmoituksen aamuyöllä. Tavarat menivät aamukymmeneen  mennessä varmistuksia vaille. Kirjoitin että ne ovat varattu ja pyysin lähettämään varmistuksia pikinmiten.Jo parin tunnin päästä valitetaan että miksi pidät niitä yhä näkyvillä...Herätkää! Katsokaa Tähtibasaarin ilmoituksia kuukausia taaksepäin. Mitä niissä on...Olen joskus kysynyt, on kauan sitten ajankohtaisuutensa menettäneitä ja ilmoittajaltaan unohtuneita. Viikko taaksepäin möin suodinkiekon ja poistin heti ilmotuksen. Nyt on tuotteet esillä minusta riippumattomista syistä asiakkaan etua ajatellen pari tuntia niin aletaan valittamaan. Enhän minä taivu ihan kaiken edessä kaksinkerroin. Korvenraivaajasuvun geenejä kantava ei taivu joka tuulen mukana...
Celestron C14,

jperala

Turha noista on mitään stressiä ottaa, ihan asiasta Lauri mainitsi.. olihan se vähän sekava ilmoitus lukea. Vaikka tavara siitä huolimatta meni kaupaksi  :azn:
Suodatat vain sen tarpeellisen ja jatka kohti seuraavia pettymyksiä  :afro:
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Juuri tuota tarkoitan, lukekaa tarkoin enenkuin teette johtopäätöksiä. Missään en ole Lauria kritisoinut, jperälä: haluan että näytät minulle sen kohdan jossa kyseenalaistan Laurin sanomiset.  Esität väärää tietoa ja sekö pitää suodattaa? Alan tulla yhä enemmän käsitykseen josko vikaa on lukijassakin eikä vain kirjoittajassa. Onko tuttua nimike tyylitaju tai kunkin kirjoittajan omaperäisyys? Tarvitseeko ilmaisun olla analyyttistä, kliinistä, köyhää, opetettua? Me itse oppineet olemme tällaisia, emme opetettuja.
Celestron C14,

Lauri Kangas

Hidastelu (jollaista ei totuuden nimissä juuri edes tapahtunut) ilmoituksen päivittämisessä ei kyllä nähdäkseni ollut kovin suuri rikos.

Olen muutenkin sitä mieltä että kaikki ilmoitukset hintatietoineen saisivat jäädä tähtibasaariin asiaankuuluvien "Myyty:" -merkintöjen kera. Alle viiden minsan reaktioaikaa niiden merkintöjen päivittämisessäkään ei mielestäni tarvitsisi keneltäkään edellyttää.

jperala

Lainaus käyttäjältä: Tane - 22.09.2012, 18:47:53
Juuri tuota tarkoitan, lukekaa tarkoin enenkuin teette johtopäätöksiä. Missään en ole Lauria kritisoinut, jperälä: haluan että näytät minulle sen kohdan jossa kyseenalaistan Laurin sanomiset.  Esität väärää tietoa ja sekö pitää suodattaa?

Heti kun näytät kohdan missä syytän sinua kyseenalaistaneen Lauria.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tane

 Sain vain kirjoituksestasi käsityksen että olisin ollut Laurin kanssa erimieltä. Opastit minua että asiasta Lauri mainitsi, niin mainitsi ja senhän totean jo tuossa ketjun aloitusviestissä. Mutta minä lopetan nyt tähän ja sopu vallitkoon, saan vielä kinastelijan maineen. Pois moinen ...En kuitenkaan ole se jonka aina pitää saada sanoa viimeinen sana.
Opastuksestasi kohti seuraavia pettymyksiä sanoisin jperala, vaikka asia ei saisi vaikuttaa ja liittyä näihin mitenkään, että juuri tänään sain tietää Saksasta Astroelektronikin Michael Kochilta meidän kummankin tulleen petetyksi OSDV Teleskop systemen puolesta. Meille oli valehdeltu päin naamaa että antamillani 780 eurolla kustannettaisiin jalustan moottoritarvikkeita. Rahat on kateissa. Nyt saamillani Tähtibasaarin myyntituloilla piti kattaa FS-2 ohjausjärjestelmä.No, mitä ohjauksella ilman moottoreita. Taas tehtiin turhaa työtä. Kun sellaiset pommit iskee päin näköä niin pökertyy jo vähemmästäkin...niin paljon tuo OSDV on tuottanut jo ennestään tuskaa. Selostan tuotakin puolta kun se liittyy pakosta tähän koko touhuun...Jos tämä on se "Musta Lauantai" jota vuosien perästä kaiholla muistellaan...
Celestron C14,

MarkoM

Ennen kuin jatkatte, kannattaisi muistaa, että aiheesta riippumatta kaikki foorumin keskustelut (tai oikeammin 10 viimeisintä) näkyvät myös Tähdet ja avaruus -lehden etusivulla...

Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

kurppa

#7
Sanotaanko näin et sen ajan mitä oon täällä ollu niih yhteyttä on otettu yksityisesti jos aihetta on ollu P,s Suoli kaksnelosella "SUOMI24" Kettuilaan Suoralla käjellä Mut näin se vaa jossain menee  :undecided:
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

Timi

Täällä foorumilla suorastaan rentoutuu kuin lomalla verrattuna johonkin suomi 24:ään.
Itse en koskisi siihen enää ns "pitkällä tikullakaan".
Kova kuri on hyvästä ja pitää foorumin ryhdissä.

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: MarkoM - 22.09.2012, 19:27:41
Ennen kuin jatkatte, kannattaisi muistaa, että aiheesta riippumatta kaikki foorumin keskustelut (tai oikeammin 10 viimeisintä) näkyvät myös Tähdet ja avaruus -lehden etusivulla...

Mutta miksi mainitset siitä ? On olemassa muitakin lehtiä joissa tapahtuu täysin samoin eli heidän lehtensä sivuilla näkyy foorumin kirjoittelut...
(ja yhdessäkään niissä ei ole keskustelu suoli24 tasoa, päin vastoin.)

Tane

 Säie alkoi kun selitin sekavia Tähtibasaarissa. Johonkin teki mieli kommentoida mokaa ja ironiaan taipuva kynäni alkoi viedä miestä. Eli kuten muuan kuulu satiirikko sanoi; Ironia on vaikea laji...Se antaa lukijalle tulkinnan varaa joka monesti vie kirjoittajansa syteen ja saveen. Tieteelliset foorumit ei kaipaa toissijaisia asioita temmellyskentäkseen. Juttutupia, kyläseuroja ja kinkereitä kyllä riittää ja onhan täälläkin tuo huumoriosasto jossa voi käydä välillä...
Celestron C14,