Oletko valmis: Syysmyrskyt 2012 vasta alkamassa

Aloittaja JvB, 14.08.2012, 17:38:22

« edellinen - seuraava »

JvB

Kesän ukkoskausi takana ja mulle ainakin täysin turhauttava kokemus. Mutta, ei se tähän lopu! Siis toive paremmasta.
Nyt alkaa syysmyrskyt kohta puolin. Sitten tulee lumimyrskyt jne...

Joten, kuinka moni myrskybongari harrastaa myös muitakin myrskyjä kuin vain salamointeja?
Muutama vinkki, ennen kuin kamera laitetaan telakalle:
1) syysmyrskyissä järvet ja meri on oiva kuvauskohde.
2) Metsät ja puut
3) Pimeällä valaisinpylväiden valossa paiskaava vesisade
4) kaduille virtaavat vesi-tuulipuuskat
5) ihmiset kaduilla tuulta vasten sateenvarjoineen...
jne...

Talvella lumimyräköissä vasta elämä alkaa.

..joten.. unohda laittaa kamera telakalle. Kausihan vasta alkaa !

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: JvB - 14.08.2012, 17:38:22
Kesän ukkoskausi takana ja mulle ainakin täysin turhauttava kokemus. Mutta, ei se tähän lopu! Siis toive paremmasta.
Nyt alkaa syysmyrskyt kohta puolin. Sitten tulee lumimyrskyt jne...

Joten, kuinka moni myrskybongari harrastaa myös muitakin myrskyjä kuin vain salamointeja?
Muutama vinkki, ennen kuin kamera laitetaan telakalle:
1) syysmyrskyissä järvet ja meri on oiva kuvauskohde.
2) Metsät ja puut
3) Pimeällä valaisinpylväiden valossa paiskaava vesisade
4) kaduille virtaavat vesi-tuulipuuskat
5) ihmiset kaduilla tuulta vasten sateenvarjoineen...
jne...

Talvella lumimyräköissä vasta elämä alkaa.

..joten.. unohda laittaa kamera telakalle. Kausihan vasta alkaa !

Itse harrastan kaikkia mahdollisia myrskyjä. Ehkä mielestäni parhain myrsky mikä voi olla Suomessa on kunnon lumimyrsky ja joka kestää mieluiten pari kolme päivää  :wink: Ukkoset kyllä myös kiinnostaa hyvin paljon, mutta aika harvoin Suomessa on sellaista ukkosta jota todella odotan ja haluan. Trombit ja muut sellaiset myös erittäin kiinnostavia ja kaikki tuhoa aiheuttavat, tosin eihän se tuho ole kivaa, mutta kyllä se on joka tapauksessa kaunista katseltavaa.

Kohta on pimeä syksy ja pidetään peukut pystyssä, että tulee hyvät ja selkeät illat/yöt, jotta pääsemme tosi toimiin  :smiley: Mukavaa syksyä kaikille!

JvB

Vaaraa aiheuttavista myrskyistä Ursan myrskybongaus poppoo ois kiinnostunut. On oma havaintoalusta, jos kiinnostaa, tutustu. Itse olen sellainen erakkosusi, etten ole ihan tiiviisti liittynyt mihinkään porukoihin, mutta kevyesti kuitenkin. Myrskybongarit löytyy ososta: http://www.ursa.fi/ursa/jaostot/myrskybongaus/ toki sekin pohjautuu paljolti vain ukkosiin. Mutta myrskyää sitä muulloinkin, kuin vain kesähelteiden päätteeksi  :grin: Onneksi! Myrskythän eivät ole miellyttävää tuhojen takia, mutta itse myrsky, kuten sanoit, mahtavaa kokemusta ja olosuhdetta.. :cool:

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: JvB - 14.08.2012, 18:17:37
Vaaraa aiheuttavista myrskyistä Ursan myrskybongaus poppoo ois kiinnostunut. On oma havaintoalusta, jos kiinnostaa, tutustu. Itse olen sellainen erakkosusi, etten ole ihan tiiviisti liittynyt mihinkään porukoihin, mutta kevyesti kuitenkin. Myrskybongarit löytyy ososta: http://www.ursa.fi/ursa/jaostot/myrskybongaus/ toki sekin pohjautuu paljolti vain ukkosiin. Mutta myrskyää sitä muulloinkin, kuin vain kesähelteiden päätteeksi  :grin: Onneksi! Myrskythän eivät ole miellyttävää tuhojen takia, mutta itse myrsky, kuten sanoit, mahtavaa kokemusta ja olosuhdetta.. :cool:

Minusta tosiaan myrsky on silloin myrskyn veroinen, kun se saa aikaan tuhoa. Joskus naurattaa lehtien kirjoitus, että oli myrsky jossain ja tehnyt muka pahoja tuhoja ja kun tarkemmin sen on lukenut, niin ehkä puu tai kaksi kaatunut  :laugh:

Toivottavasti syksyyn saataisiin edes yksi kunnon myrsky. Olisi ihanaa. Talvella voisi tulla useampikin talvimyrsky.