Kowa TS-501 kaukoputki ja kamera

Aloittaja abkllak, 23.07.2012, 05:31:34

« edellinen - seuraava »

abkllak

moro mulla on kowa kaukoutki ts-501 ja toinen kaukoputki mallinumero on  50600 kuinka näillä näkee tähtiä
en ole  vielä testannut ja mulla on  digi järjestelmäkamera pentax km kuinka tällä saa  tähtikuvia
en oo filmannut kuin  kuuta vain  ja tuossa  50600 putkessa on suurin suurennos 175 kertainen

Meade-mad

Hei,
täältä foorumilta saat helpoimmin vastauksia, kun muotoilet viestisi helpommin luettavaan muotoon. Laita pisteet ja isot alkukirjaimet paikalleen sekä erottele eri asiat omiin kappaleisiin!

moderaattorin ominaisuudessa
jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

kurppa

anteeksi tyhmä kysymys onko tälle toiselle putkelle muuta tietoa kun mallinumero? Kun ei sano oikein mitään tuo numeroyhdistelma. :huh:
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

Tikkes

Voisikohan kyseessä olla TWB-50600? Kyseinen kapistus löytyy googlella. Kiinan lahja maailmalle.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

abkllak

Moro , tällä  putkella ei ole mitään  muuta nimeä  , eikä  ohje kirjassakaan ole  mainintaa  putken nimestä
kuin  tuo  numerosarja

kurppa

Googletin iha varsin et näkisin millaisesta putkesta on kysymys ja heti pisti silmään tuo kolmijalka et aika heipperöisen oloinen esitys. mutta itse putki vaikuttaa ainaki mun näkökulmasta iha käypäseltä. Mut mitenhän käy ku tohon perään laitetaan raskas digijärkkärin runko?  ja onko tossa tarkennin semmoinen johon käy 1.25" okulaarit vai ne pienemmät 0.96"
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

abkllak

  Terve  hakuputkessa ei ollut mitään numeroita  ,  eikä ohjeessa ollut myöskään mitään  merkintöjä
hakuputken koosta .  ja tuosta jalustasta, se  on kyllä huono , ja heti aluksi hajosi  jalan  lukitus vipu  ,
ja teippasin sen

pappa

Lainaus käyttäjältä: abkllak - 23.07.2012, 05:31:34
moro mulla on kowa kaukoutki ts-501 ja toinen kaukoputki mallinumero on  50600 kuinka näillä näkee tähtiä
en ole  vielä testannut ja mulla on  digi järjestelmäkamera pentax km kuinka tällä saa  tähtikuvia
en oo filmannut kuin  kuuta vain  ja tuossa  50600 putkessa on suurin suurennos 175 kertainen

TS-501 putkihan on lintukaukoputki. Kowan TS sarjan pienin malli. Putken fyysinen polttoväli on 240 mm ja siihen aikanaan sai 20X laajakulman tai 15-40X zoomin. Sitä ei enää valmisteta mutta sitä näkee edelleen maastossa silloin tällöin. Paremmin sillä näkee kuin kiikarilla, mutta mihinkään digiscouppia kummempaan sitä ei oikein voi kuvitella.

Maakaukoputkena se on paras ja siinä sillä tekee jotain, sillä Kowan putket ovat ihan laatukamaa. Tuon mallin on muuten korvannut TSN 601 ja TSN 603 jossa on fluoridilasista elementtejä kuvan parantamiseksi. Putken, niin TS-501 kuin TSN putkien, on komposiittia ja niiden toiminta taataan -20 pakkas asteeseen moitteetta.

Kuva ehkä auttaisi selvittämään 50600 instrumentin yksityiskohtia?
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS