Tuosta evostarista oli rikottu jalustan asteensäätö, toinen säätöpulteistaa kierona ja kierteet sökönä. Mahtaako tuota osaa saada varaosian ? siis se koko mötikkä missä asteensäätö ja ne 2 säätöpulttia ?
Eikö tuota voi korjata. Vaikkapa vaihtamalla ruuvit pykälää isompiin (M10=>M12) ja tekemällä runkoon uudet kierteet. Kääntyvään osaan voi tehdä lisäpalikan että säätö toimisi 60 asteen pohjoispuolellakin.
Kaizu
Samoilla linjoilla Kaizun kanssa. Varaosia saa lähinnä toisen samanlaisen jalustan hankkimalla, muutoin kannattaa korjata itse tavalla tai toisella. Rakenne ei ole kovinkaan mutkikas, joten perustaidot metallitöistä riittävät hyvin peruskorjaukseen. Se "mötikkä" taitaa muuten olla jonkin sortin valurautaa (mitä lienee), mikä antaa periksi lohkeamalla/halkeamalla, jos sitä kuormittaa liikaa mekaanisesti. Siihen saa tehtyä uusia reikiä ja niihin kierteitä tarpeen mukaan, mutta lujuus ei ole teräksen veroinen (siitä tuo kierteen rikkoutuminenkin johtuu).
Kävin paikallisessa pulttikaupassa ja ei tunnu löytyvän pitkiä pultteja joissa kierre koko matkalla ? ei m8/m10 tai m12. Nykyinen koko on M8
Rautakaupasta varmaan löytyy kierretankoa. Itselläni vastaava viritys, kun säätöpultti korkkasi ja vääntyi.
Lainaus käyttäjältä: Tikkes - 08.07.2012, 16:56:31
Rautakaupasta varmaan löytyy kierretankoa. Itselläni vastaava viritys, kun säätöpultti korkkasi ja vääntyi.
No niin, totta turiset tossavainen :angel: huomenna uusi yritys.
Kikka. Kun toisella kädellä auttaa päänupista nostamalla ja toisella kädellä kiertää ruuvia, niin ei vääntyile.
Lainaus käyttäjältä: TuRe - 08.07.2012, 17:30:30
Kikka. Kun toisella kädellä auttaa päänupista nostamalla ja toisella kädellä kiertää ruuvia, niin ei vääntyile.
Tämä olisi pitänyt kertoa edelliselle omistajalle :) mutta juu oli tiedossa tämä kikka.
Lainaus käyttäjältä: TuRe - 08.07.2012, 17:30:30
Kikka. Kun toisella kädellä auttaa päänupista nostamalla ja toisella kädellä kiertää ruuvia, niin ei vääntyile.
Tuo tuli kyllä huomattua :laugh:
Viikko sitten rasvojen vaihdon/puhdistuksen yhteydessä tuli vilkaistua myös tuo säätöpultti puoli. Onneksi ei kovin pahat vauriot olleet. Jatkossa viisaampi.