Ylva-astronomia

Aloittaja MarkoM, 26.10.2007, 18:28:41

« edellinen - seuraava »

tuomolin

Onkohan tietoa miksi Ylvalta ei ole tullut mitään vastausta n. 3vk sitten lähettämääni sähköposti kyselyyn? Olen myös soittanut useita kertoja eikä kukaan ole vastannut. Onkohan Miikka sairastunut vai mikähän olisi syynä kun ei vastata viesteihin.

Stingray

Lainaus käyttäjältä: tuomolin - 16.05.2012, 13:42:08
Onkohan tietoa miksi Ylvalta ei ole tullut mitään vastausta n. 3vk sitten lähettämääni sähköposti kyselyyn? Olen myös soittanut useita kertoja eikä kukaan ole vastannut. Onkohan Miikka sairastunut vai mikähän olisi syynä kun ei vastata viesteihin.

Vähän samaa ongelmaa. Ilmeisesti Miikka pitää tätä sivutoimena(?) joten vastausten saamisessa voipi kestää.

tuomolin

Ei muuten mutta ois kiva tietää tuleeko tilaamani Thousand Oaks aurinkosuodin kesäksi vai tilaanko jostakin muusta kaupasta  :sad:

kvu

Thousand Oaksia itsekin yritin tilailla, mutta kypsähdin siihen, että viesteihin ei vastattu ja jos onnistui saada puhelimella kiinni, niin vakiovastaus oli, että  lähetä mailia (johon ei sitten kuitenkaan vastattu), eli homma ei edennyt yhtään mihinkään.

Päädyin lopuksi astrosolariin, sitä kun sai muualta heti, ilman ylimääräistä venkoilua.

mistral

Kyllähän kauppiaalta voi odottaa kaupan tekoa. Jos kauppias ei ehdi/halua palvella, niin ilmoittakoon sitten sen nettisivuillaan reilusti.

Jouko_Kettunen

Lainaus käyttäjältä: mistral - 18.05.2012, 21:40:48
Kyllähän kauppiaalta voi odottaa kaupan tekoa. Jos kauppias ei ehdi/halua palvella, niin ilmoittakoon sitten sen nettisivuillaan reilusti.

Olen samaa mieltä. Mikään ei tunnu yhtä tylsältä kuin odotella, että jotain tapahtuisi. Minäkään en saanut sähköpostitilaukseeni mitään vastausta eikä kukaan vastannut koskaan puhelinsoittoihin. Peruin tilauksen ja ostin muualta. Tilausvahvistus tuli vielä samana päivänä.

naavis

Kummallista, että Ylvalla on palvelun taso näin vaihtelevaa. Olen joskus aiemmin asioinut Ylvalla ja silloin palvelu on ollut varsin sujuvaa ja asiantuntevaa. Samanlaisia kokemuksia on ollut paikallisen harrastusyhdistyksen tehtyä tilauksia Ylvalta.

tuomolin

Aika kurja tilanne kun yritetty on sähköpostia, tekstiviestiä ja jätetty viestejä puhelinvastaajaan eikä mihinkään ole vastattu. En tiedä mistä on kysymys mutta luottamus on kyllä mennyt. Täytyy tilata muualta kun ei Ylvalta näytä saavan ainakaan tällä hetkellä mitään tavaraa tilattua. Parempaa onnea muille.

RETiisi

Itse maksoin aurinkosuotimen kalvon pari kolme viikkoa sitten etukäteen. Eiole tullut, eikä yhteyttä saa mitenkään.
Aiemmin tilasin okulaarin ja toimitus oli nopea, ei mitään ongelmaa. Juteltiinkin puhelimessa. Nyt hämmentää, mikä oikein on vikana...

MarkoM

Toki kannattaa ottaa sekin asia huomioon, ettei yksityisyrittäminen nyt aina välttämättä mitään ruusuilla tanssimista ole - pienikin asia vaikuttaa yrityksen toimintaan enemmän kuin mitä se vaikuttaisi vaikkapa useamman työntekijän pk- tai suuryrityksessä.

Kaikkein radikaaleimmin yksityis- tai perheyrityksen toimintaan taitanevat vaikuttaa muutokset ja tapahtumat yksityiselämässä, jotka voivat jopa hetkellisesti lamauttaa (tai ainakin nyt sekoittaa) yksityisyrityksen toiminnan...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Timi

Pisin viipymäni tilaus netistä kotimaassa (ei liity astroharrastukseen eikä Ylvaan) oli siten että tilasin heinäkuussa paketti tuli seuraavan vuoden kesäkuussa, jotenkin koko tilaus meni viipymisen takia unholaan kun ei ollut tavaralle mitenkään akuuttia tarvetta, olin kuitenkin maksanut ennakkoon, alkoi kyllä hieman naurattaa koko juttu kun ei hirveän kallis ostos ollut.

Riqis

Lainaus käyttäjältä: MarkoM - 25.05.2012, 20:50:12
Toki kannattaa ottaa sekin asia huomioon, ettei yksityisyrittäminen nyt aina välttämättä mitään ruusuilla tanssimista ole - pienikin asia vaikuttaa yrityksen toimintaan enemmän kuin mitä se vaikuttaisi vaikkapa useamman työntekijän pk- tai suuryrityksessä.

Tämä on kyllä hyvä huomio MarkoM:ltä.

Lainaus käyttäjältä: MarkoM - 25.05.2012, 20:50:12
Kaikkein radikaaleimmin yksityis- tai perheyrityksen toimintaan taitanevat vaikuttaa muutokset ja tapahtumat yksityiselämässä, jotka voivat jopa hetkellisesti lamauttaa (tai ainakin nyt sekoittaa) yksityisyrityksen toiminnan...

Jep. Ja suurin kuviteltavissa oleva kahden hengen perheyritykseen vaikuttava muutos ei ainoastaan jaa ihmisiä ja omaisuutta, vaan myös vie 50 % työvoimasta. Varmaan vaikuttaa jonkun aikaa tuotteiden saatavuuteen ja vastailun tiheyteen.

Ylvalla on aiemmin ollut hieno palvelu monta vuotta putkeen. Toivotaan että vaikeudet osoittautuvat ohimeneviksi. 
Marko Pekkola / www.avaruus.fi

peku

Uskon että kesän kääntyessä syksyn puolelle ylvasta alkaa taas tilaukset pelittää niin kuin ennenkin ja palveluhan on tässä yrityksessä vallan mainio mitä itse olen saanut kokea ! :rolleyes:
Kalusto :
  SW 127 mc
   SW 150/750
   Celestron 130
   Draco 66/400
   MTO  -  500 A
   Kiikari 12 x 50
   Nikon  D700
   Canon 350 D Modattu
   WO x 0,8 field flattener
   Bresser planeettakamera
   Manfrotto MT 294A3 Jalusta
   EQ 2-3 jalusta + SynScan Upgrade Kit EQ3/EQ5

Prikka

Onko joku saanut viime aikoina Ylvaan yhteyttä tai onko jollain parempaa tietoa yrityksen tilasta? En ole saanut puheluihini ja sähköposteihini vastausta huhtikuun 27. päivän jälkeen. Olin juuri tilaamassa kaikenlaista pikkusälää kun posteihini vastaaminen loppui kuin seinään.

tuomolin

Eipä ole mitään yhteyttä saanut. Yritin myös Miikan toisen firman numerosta eli Bast Music Oy:n numerosta mutta eipä sieltäkään vastata. Toivotaan parasta että syksyllä vaikeudet olisivat ohi ja homma jatkuisi yhtä loistavasti kuin aiemmin. Ylva on ollut paras tavarantoimittaja tähän mennessä ja olisi suuri tappio Suomen tähtitiede harrastajille jos hommat loppusivat tähän.