Skywatcher Telescope N 200/1000 Explorer BD NEQ-5

Aloittaja marko10000, 22.01.2014, 09:16:29

« edellinen - seuraava »

marko10000

No niin tämä alkaa mennä koomisuuksiin kun tarjolla on ties minkähintaista värkkiä.

Iski silmään otsikon paketti 499€ Astroshopista.

Onko kellään kokemusta tästä mallista?

Onko muuten merkeissä mitä olennaisia eroja. Bresser, Orion, Skywatcher, Celestron ym...
Onko kaukoputken Ladaa (anteeksi Ladan omistajat) merkeissä?



Timpe

Kaukoputkien "Lada" löytyy Dobson-jalustaisten putkien suunnalta:
esim. http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p1992_Skywatcher-Skyliner-200P---Classic-8--f-6-Parabolic-Dobsonian.html
(Ja kaikki nuo tulevat lähinnä samalta kiinalaistehtaalta, pienet hinnanerot selittynevät varustelun eroista eli sitä saa mistä maksaa...)
- Timo Inkinen

Lithos

Ja tuossa siis Lada siinä mielessä että on simppeli, kestävä ja tekee tehtävänsä hyvin ilman turhia hienouksia.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

marko10000

Joo olen katsellut tuota Dobsonia myös, mutta onko tuossa otsikossa mainitusta mitään kokemuksia?

VeskuP

Siis itsehän katselin putkia myös ja viimeisiksi vaihtoehdoiksi jäi just toi putki, ja sitten tuosta pienempi Skywacher Explorer 150/750 ja NEQ3 jalustalla.

Valitsin ton pienemmän koska oli noin 130 euroa halvempi, jälkeenpäin kävi mielessä olisiko kuitenki pitäny lyödä enemmän euroja likoon. Ehkä tulevaisuudessa...

Kuukauden päivät ollu käytössä ja ihan soiva peli tuntuu olevan.

Varmasti on siis hyvä tuo isompi mallikin, putki on noin puolet painavampi, mutta onhan toi jalustakin astetta järeempi!

Kyllä kai yleisesti noi SW:n putket on hinta/laatusuhteeltaan parhaasta päästä, tällaisen käsityksen ainakin itse olen saanut omien kokemusten ja lukemani perusteella...

Muista malleista ei valitettavasti ole itelläni kokemuksia...
Vesa Pennanen

SW 254/1200 Newton, NEQ6 Pro

marko10000