Meade ETX 80 At-Tc

Aloittaja tidzu, 13.10.2009, 17:51:13

« edellinen - seuraava »

tidzu

Mennään suoraan asiaan :) Onko kenelläkään kokemusta moisesta putkesta? Olen ainakin lukenut, että okulaarien laatu on hyvä, mutta entä sisäänrakennetun ''flip-barlowin''.
Jalustan seurantatarkkuus kiinnostaisi paljon, ääntähän se kuulemma pitää, mutta siitä ei olisi haittaa.

En vielä omista putkea, joten voisiko joku kertoa, olisiko tuossa ostoksessa mitään järkeä? Kuvaus kiinnostaisi minua paljon, joten voisiko tuon kokoisella putkella saada edes 20s valotuksia?  :huh: Paljon oli kysymyksiä, ja varmaan olisi vielä lisääkin, mutta kertokaa edes jotain  :huh: :huh:

Ainiin vielä 1 kysymys: Miten Meaden oma nettikauppa toimii? Lähettääkö se edes rajojen ulkopuolelle tavaraa ja mikä olisi lopullinen hinta? jos 229 $ on pelkkä putki ja postikulut olisi 60$(?) = 200e(??!!) peskää minut tietonne altaassa :)
Tino L.

Jarkko.A

Minulla on vanhempi etx-80 ja voin kyllä sanoa että jalusta on huono. Tärisee jo seurannasta suuntaan jos toiseenkin. Putki on lyhyt ja sitä on yritetty kompensoida sisäänrakennetulla barlowilla joka ei ole laadukas.

Laitteessa ei myöskään ole etsinputkea tai punapistettä vaikka suuntauksen tekeminen ilman sitä on hyvin työlästä.

Napinaa laitteen muistakin ominaisuuksista tulisi vaikka kuinka paljon mutta tuossa ne tärkeimmät.

Jorma Koski

Kyseenalaista on voiko laitetta käyttää muun kuin Kuun ja planeettojen kuvaamiseen.

Meadeja ei myydä USAsta Eurooppaan. EU:ssa hinta näkyy olevan 299 euroa.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

tidzu

Jaa-a taas se on todistettu - halvalla ei saa hyvää... Tuo oli vain yksi putki minun ''vaihtoehdoistani'' ja taidan ruksata sen luutavasti pois :D Kunhan nyt rahaa saan niin eiköhän se 200mm/150mm dobson ole oikea valinta. Oikestaan ei tuo meda ole koskaan ollut listani kärjessä, kunhan vain varmistelin  :smiley:
Tino L.