Astrolumina & kivinen tie

Aloittaja Regulus, 25.10.2011, 21:47:33

« edellinen - seuraava »

Lauri Kangas

Olikos firewire-versio, jos kerran pitää käyttää erillistä virtalähdettä? Olen paria USB-mallia joskus lainaillut, ja hyvin on toiminut pakkasessa.

Jussi Koponen

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 07.01.2012, 02:32:31
Olikos firewire-versio, jos kerran pitää käyttää erillistä virtalähdettä? Olen paria USB-mallia joskus lainaillut, ja hyvin on toiminut pakkasessa.

Kyseisestä laitteesta en tiedä, mutta ainakin musiikkipuolella käyttämäni firewire laitteet ovat saaneet virtansa ihan sitä firewire kaapelia pitkin.

Julius

Kamera lämpiää sen verran, että käteenkin tuntuu. Ei mikään estä laittamasta kovemmilla
pakkasilla vaikkapa leiripatjaverhoilua neljälle seinälle.

Regulus

Tää on semmonen Astrolumina. Usbi menee kamerasta lämiskään ja sähkö tulee verkkovirrasta. Mukaan tuli mötikkä johon tulee samanlainen töpseli, kuin läppäriin. Mukaan ei tullut kaapelia jolla saa 12V mötikkään vaan se pitää itse järjestää. Powertankin mukana on sellainen piuha mutten hokannut sitä heti koittaa, kun se pyörittää jalustaa. Jalusta jaksaa pakkasessakin pyöriä pattereilla eli pitää muuttaa laitteiden nokkimisjärjestystä. :-)

Regulus

Mikähän muuten mahtaa olla sen 'TEC' -näppäimen merkitys, kun sillä ei tunnu olevan muuta vaikutusta, kuin että punainen ledi syttyy. Ohjeistuksessa aiheesta mainitaan vain jossain sivulauseella '...jos TEC -näppäin on painettuna...'. Ei kerrota miksi se olisi / pitäisi olla painettuna.

Timo Kuhmonen

jos tämä keskustelu jatkuu AstroLumina -kameran osalta, pitäisi viestiketjun otsikko vaihtaa...

Regulus

Toisaalta moderaattori voi poista koko ketjun, kun asiasisältö on kuitenkin vähäinen.

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Regulus - 07.01.2012, 18:29:14
Toisaalta moderaattori voi poista koko ketjun, kun asiasisältö on kuitenkin vähäinen.


Ei foorumit sentään tuolla periaatteella toimi, ketjussa on muitakin kirjoittajia kuin sinä.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Regulus

Tähän on varmaan hyvä lopettaa. Sellainen korjaus vielä, että CCDCap:llä saa ainakin 2min:n valotuksen aiemmin mainitun 5sek:n sijaan.

GaryP

Ja sieltähän tuli parempi kuva kuin mihin minä koskaan pystyisin! Ei näillä taidoilla, laitteilla, ja motivaation puutteella!
Jatka vain samaa tahtia!

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Regulus

 :oops: Kiitos vaan! Kamera taitaa pystyä parempaankin. Jouduin tähtäilemään pilvien läpi huonolla napasuuntauksella, Himmeänä näkyvät kaverukset ovat nimeltään Ganymede ja Europa.