Adobe Photoshop CS2 / Adobe Bridge -ongelmaa

Aloittaja Timo Kuhmonen, 22.11.2009, 23:07:10

« edellinen - seuraava »

Timo Kuhmonen

Käyttääkö joku vielä tätä softaa ?

Kuvankäsittelyssä ominaisuuksiltaan CS2 riittää minulle vallan hyvin. Yksi ärsyttävä seikka siinä on. Ensin käynnistetään Photoshop. Photoshopin valikoista "File / Browse".
Sitten _pitäisi_ käynnistyä Adobe Bridge (kuvanselaus ohjelma). Suurimmassa osin tapauksista tämä onnistuu oikein. Joissakin tapauksissa Bridge jää totaaliseen jumiin, joka saattaa kestää jopa useita minuutteja. Tyypillisesti tällöin kaikki muutkin XP:n alla pyöritvät sovellukset jumiin (siis koko windows). Joskus hyvällä tuuriilla saa Photoshopin ja Bridgen suljttua, ja uudelleen käynnistettäessä kaikki on ok. Jonkin aikaa sitten asensiin uudelleen ko. softan, ongelmat ei kadonneet.

Onko tämä ongelma muille tuttu, jos on niin miten ratkaistavissa ?


naavis

Millaisella raudalla pyörittelet ohjelmia? Olen kanssa huomannut, että Adobe Bridge on jostain syystä mielettömän raskas ohjelma, ja sen käynnistäminen voi pahimmillaan viedä yli minuutin nopeammallakin koneella. Em. syystä yleensä vältänkin Bridgen käyttöä.

PetriKe

Älä ota browse vaan open tai open recent.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Timo Kuhmonen

kone on nykymittapuun mukaan heikkotehoinen. Onnistuessaan Bridgen avaus ei ole salamannopea, mutta se avautuu kuitenkin. Pahimmassa vikatapauksessa ei edes task managerilla saa suljettua jumittavaa osaa (jonka epäilen olevan Bridge). Vaikeassa ongelmatilanteessa saattaa mennä 5...10 min, eikä sittenkään softa käynnisty oikein. Jos edes "kohtuullisella" ajalla saa käyntiin tuon Bridgen, se riittäisi minulle...

Pitääpä jatkossa kokeilla, jos "Open recent" -toiminnolla saisi tiedostot kätevämmin auki...

einari

En ole kanssa koskaan käyttänyt/kaivannut Bridgeä.
Ilmaisia toimivia pieniä kuvaselailusoftia löytynee pilvin pimein (IrfanView ?)
___
Tapio

Timo Kuhmonen

Bridgen haluaisin siinä mielessä pitää, koska kuviin myös syötän hakusanat sillä (ja exif kenttiin muuta tietoa kuten kuvan otsikon). Sitten ne webbigalleriassa poimitaan automaagisesti esiin....
On varmaan olemassa toisiakin työkaluja, mutta tuollaisen "hakusanakirjaston" siirtäminen softasta toiseen, tuottaisi ylimääräistä hommaa.