IC 417, "Hämähäkkisumu"

Aloittaja J-P, 08.03.2015, 14:37:12

« edellinen - seuraava »

J-P

Hei,

Pitkästä aikaa muutamia kirkkaita öitä täällä oulussa!
6.3. sain kuvattua IC 417 emissiosumun ajomiehessä. Tämä pieni sumu jää näyttävämppien naapureidensa, IC 405 ja 410, jalkoihin ja siitä ei kauhean paljon itsenäisiä kuvia ole liikkeellä.

Kello yhden paikkeilla ylä oikealla erottuu jännä kraaterimainen pyöreä muodostelma. Se tuskin on planetaarinen sumu, koska hapen emissio puuttuu kokonaan, ainakin mun valotusajalla.

Isommat kuvat ja tietoja blogissani: http://www.astroanarchy.blogspot.fi/2015/03/ic-417-spider-nebula.html

Lähikuva HST-paletissa



Laajempi kuva



Visuaalisissa väreissä




J-P

DarkSide

Aikamoista extremeä nämä kohteet J-P. Jälki on huikeaa, eipä voi muuta sanoa. Laitepuoli toimii ja kuvankäsittely toisesta ulottuvuudesta edelleen. Eipä voi kun kumartaa  :cry:

JKyytinen

Aivan käsittämätöntä jälkeä, jälleen kerran!
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com

Bresser 10x50 kiikarit
EQ-3
EOS 5D3, 50D, suljinvammaiset 450D, 70D
FD 300mm f/2.8L,Samyang 14mm f2.8,24mm f1.4,85mm f1.4,Sigma 30 1.4Art
Fuji X100s
Nokia Lumia 920
GoPro2

wm-x

J-P jälkeen ei ole mukava koskaan laittaa kuvaa :cheesy:.

Sain tämän kohteen vihdoin käsiteltyä, monena iltana yritin ja aina lopputuloksesta tuli liian prosessoidun näköinen. Pidän hetken tauko tämän kuvan käsittelystä mutta mielenkiintoinen olisi yrittää uudelleen. Valoa 10min pätkissä n. 5 tuntia.  Hämähäkki metsästää kärpästä  :azn:



Edit: Tietokoneella Jpg näytti hyvälle mutta kännykän näytöllä punainen palanut puhki, joten ilmoitattehan jos nuo kirkkaat punaiset osat ovat ylisaturoituneita.

Jussi Koponen

Hyvä kuva ja hieno sommittelu!

Punainen näyttää oikein punaiselta, eni laskisi saturaatiota. Bravo!

wm-x

Iso kiitos. Olen erittäin tyytyväinen että sain kuvan valmiiksi. Aina tätä kuvatessa on ollut jotain ongelmia. Yli 10 yötä olen käyttänyt tähän viime ja tämän kauden aikana.

Kuulapaa

Hieno kuva! Sillä D5100:lla kuvattu?
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

wm-x

Kiitos! Joo, d5100 kuvattu. Iso 200. Jäähdytetty 3 asteeseen. Drizzlattuna. Tässä on 2 yöltä hieman eri orientaatiossa olevat kuvat, joten kenttä on vähän laajempi.

wm-x

Pakko oli käsitellä tämä uudestaan kun alkoi näyttää omaan silmään liian revityltä tuo kuva. Nyt vähän luonnollisemman näköinen ja zoomatessakin löytyy yksityiskohtia enemmän:


VP

Aika sekava alue, mutta tulipahan tehtyä. 2.5h H-alphaa 180s pätkissä.

-V

wm-x

Lainaus käyttäjältä: W1lleM - 01.01.2017, 14:36:30
Aika sekava alue, mutta tulipahan tehtyä. 2.5h H-alphaa 180s pätkissä.

-V

2,5h valoituksena erittäin hyvä, reilusti lisää valoa kaipaa tämä kohde. Jos haluat voin jakaa minun rgb ja voit yrittää ha-rgb yhdistelmää?

VP

No mikä ettei, pistä vaan jakoon vaikka YV:llä ja katsotaan mitä saadaan aikaan.

-V