Nebulosity ja DSUSB

Aloittaja Tane, 16.08.2012, 05:29:59

« edellinen - seuraava »

Tane

 Tämäkin asia voi jo olla täällä foorumilla selitetty,en vaan satu löytämään.Siksi pitää kysyä kun aloin taas käyttämään jo vuosia sitten ostettua Nebulosity  ohjelmaa.Saan vain puolen minuutin valotusaikoja.DSLR Shutter ohjelma on mutta se vaatisi DSUSB-adapterin.Kamerana on Canon EOS 1000D ja nyt en ole varma että käykö adapteri juuri tähän merkkiin.Että uskaltaako sen adapterin tilata?Onhan minulla ajastin laukaisin,se vaan ei auta Nebulosityn kanssa mitään...Onko Nebulosityn käyttäjiä jotka tuntee asiaa?
Celestron C14,

einari

Itse olen käytellyt samaisen kameran kanssa vain EOS Utility-ohjelmaa.
Pikaisella haulla löysin jotain.
Eli Nebulosity asetuksista pitää tarkistaa että on preferensseissä DSLR long exposure adapter ja sieltä valittuna DIGIC III Onboard.
Ja onhan sulla kamera ollut M moodissa ja Bulb-valotusaika ?
___
Tapio

mals77

Moi Tane! Käytä vain huoletta Nebulosity:a. Se on loistava ohjelma, eikä rajoita tonnisen valotusaikaa.  Nebulosity hallitsee valotusta ja ISO-herkkyyttä, muistaakseni jopa niin, että valotus ei tarvitse olla lähtökohtaisesti edes "Bulb" -asennoassa. Ota kuitenkin aluksi varman päälle, ja einaria kompaten, laita valotus"Bulb" -asentoon ja moodi ehottomasti käsivalinnalle "M". 

Flätit kannatta kuiten ottaa kaukolaukasimella tai kameran omalla EOS Utility -ohjelmalla, ja Lauri Kangas:n ohjeita noudattaen Av -moodilla: http://www.ursa.fi/~lkangas/dslr-ohje/#yhteenveto

Nebulosity:n kuvankäsittelyä koskeva opetusvideo löytyy täältä: http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=10283.0

-Mikko-

Tane

 Olin käyttänyt Nebulosityä kolmisen vuotta sitten ja silloin kamerana 30D.Nyt aloin hakea säätöjä 350D:llä ja nämä kamerat ovat vielä niitä joilla sinällään eivät yli puolen minuutin valotusajat onnistuneet.Minä pelasin niiden kanssa ajastinlaukaisimella.Mutta kun otin esille 1000D:n niin jo onnistui tietokoneellakin.Tutkin historiaa ja 450D,1000D(tulivat 2008) ovat ensimmäiset Canonit joilla pitemmät valotukset saadaan ilman lisä USB adaptereita(DSUSB).400D vielä tarvitsi...Mutta kehitys on kehittynyt.
Celestron C14,