Opetusvideot kuvankäsittelystä

Aloittaja PetriKe, 16.01.2011, 10:17:25

« edellinen - seuraava »

PetriKe

Väsäsin joutessani tällaisen harjoittelumielessä, mutta voisi näitä tehdä oikein kunnollakin.

http://www.kehusmaa-astro.com/videot/

Videossa lyhyesti RGB-kuvan (TIFF) tekeminen CCDStackilla. Vielä on harjoiteltava tuota työalueen kokoa ja itse videon laatua. Samoin jonkinlainen käsikirjoitus olisi tehtävä, jotta ei mene sekoiluksi.

Suunnitelmissä olisi tehdä videot:
- FITS-kuvien kalibrointi
- kuvien pinoaminen
- LRGB-kuvan kokoaminen Photoshopissa
- Photoshop-niksit

Olisiko näille käyttöä?
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

lauto


Ransu

On suorastaan kysyntää, hyvä idea ja hieno juttu jos saa apua tähän kuvankäsittelyyn.
Minulle ainkin on tarpeen kaikki apu, tyyliin astroimage prosessing for dummies.
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

Mika H

Petriltä loistava idea !!
Opettelen itsekin CCD-stack alkeita, ja kyllä on välillä hankalaa.

Timo Kuhmonen

Kyllä näille mielestäni on tarvetta... Vaikka osa toiminnoista eri softissa tehdään eri näköisten valikoiden kautta, silti hyviä vinkkejä oppaista on poimittavissa.
Sillä työkalulla mitä käytät, olisi varmaan paikallaan tarkastaa - saako isompiresoluutiosen videon ja tarkempana (kuten viestissäsi jo mainitsit...)

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 16.01.2011, 17:16:37
Kyllä näille mielestäni on tarvetta... Vaikka osa toiminnoista eri softissa tehdään eri näköisten valikoiden kautta, silti hyviä vinkkejä oppaista on poimittavissa.
Sillä työkalulla mitä käytät, olisi varmaan paikallaan tarkastaa - saako isompiresoluutiosen videon ja tarkempana (kuten viestissäsi jo mainitsit...)

Jep, jep. Ongelma videoiden kanssa on se, että mun kotisivuille ei voi ladata kun max. 30MB videon kerrallaan ja se taas rajoittaa joko videon laatua tai kestoa. Täytyy vähän tutkailla eri mahdollisuuksia.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Lauri Kangas

Sopisiko youtuben tai vimeo.comin käyttöehdot tarkoituksiin? Erityisesti jälkimmäistä käytetään paljon videotutoriaalien levittämiseen.