Kuvaaminen Galileoscopilla

Aloittaja starfoto, 14.09.2010, 19:08:16

« edellinen - seuraava »

starfoto

Eli kysymys olisi, että onnistuuko web-kameralla kuvaamaan Galileoscopin läpi esim. kuuta? Onko kukaan kokeillut virittää webbikameraa galileoscopiin? Mikä muuten olisi hyvä ohjelma webbikameralle, täällä oli minusta juttua jostain skypatrollista, joka olisi shareware. Tietääkö kukaan mistä tämän saisi? Eikös tällä saa pidennettyä valotuksia?

naavis

Lainaus käyttäjältä: starfoto - 14.09.2010, 19:08:16
Eli kysymys olisi, että onnistuuko web-kameralla kuvaamaan Galileoscopin läpi esim. kuuta? Onko kukaan kokeillut virittää webbikameraa galileoscopiin? Mikä muuten olisi hyvä ohjelma webbikameralle, täällä oli minusta juttua jostain skypatrollista, joka olisi shareware. Tietääkö kukaan mistä tämän saisi? Eikös tällä saa pidennettyä valotuksia?

Skypatrol taitaa sopia lähinnä meteorien kyttäämiseen. Itse olen webbikameran kanssa kuvatessa käyttänyt VirtualDubia.

starfoto

Nyt ehkä hieman tyhmä kysymys  :grin:. Eli miten virtualdubilla saa säädettyä valotusta? Olen vähän pihalla ohjelman käytöstä.

naavis

Tarkat säädöt riippuvat kameran ajureista, mutta Capture-moodissa löytyy View-valikosta kohdat Capture pin ja Capture filter, joista pitäisi löytyä kaikenmoisia säätöjä. Muista myös Audio-valikosta sammuttaa äänen tallentaminen, äänellä ei kuvatessa taida mitään tehdä. :grin:

Meade-mad

Tiedoksi starfoto ym. uudet käyttäjät. Saat nopeammin ja tarkemmin vastauksia kysymyksiisi kun kysyt
1) yhden kysymyksen kerrallaan
2) suuntaat kysymykset oikeiden otsikoiden alle

Nytkin alkuperäinen kysymys oli sijoitettu linssiputket -otsikon alle, vaikka kysymyksessä oli itseasiassa kuvaaminen web kameralla. Jos haluat kysyä web kuvaamiseen soveltuvista ohjelmistoista, kysy niitä omassa ketjussa. Monet lukijat selaavat vain otsikot ja avaavat mielenkiintoiset aiheet tarkempaan tarkasteluun. Jos viestiketjun sisältö muuttuu matkalla, saattaa jatkokysymykset jäädä ilman vastauksia.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas