ne joilla on yllä mainittu akkupakki, kuinka kauan on akku ollut käytössä ?
Onko toimineet OK ?
Omani ei tänään hyvältä näyttänyt, kun tavaroita kasasin. Akkua en ole päästänyt täysin tyhjäksi purkautumaan. "Session" jälkeen olen laittanut pakin latautumaan (vaikka sitä olisi vain vähän käyttänyt). Viime latauskerrasta on vain muutama päivä. Aluksi vaikutti että akku ottaisi varausta vastaan. Kun pakin kytkee päälle, heti palaa punainen "empty" merkkivalo (vaikka ei ole kuormitusta latauksen jälkeen) Onneksi on toinen varasähkösysteemi käytössä (puolustusvoimien IV-akku terästettynä 60ah autonakulla. toivottavasti se pelaa vielä..).
Epäilisin että on saattanut Bilteman pakin sisällä suljettu lyijyakku mennä pillale tms. Pitää tutkia vielä tarkemmin...
Minulla tämä kesti noin vuoden ja sen jälkeen akku oli täysin kuollut.Teki juuri tuon saman oireen,eli sytytti punavalon melkein heti.Tosin ei se ottanut edes latausta sillä omalla laturillaan vastaan kuin noin 10 minuuttia ja sitten syttyi jo täyttä latausta ilmoittava vihreä ledi.
Ostin motonetista uuden akun ja kävin kaikki kylmäjuotokset läpi (niitäkin löytyi),ja paketti toimii taas moitteetta.
Sama virsi täällä, eli noin vuoden se jaksoi ennen joutsenlauluaan. Oireetkin aivan samat.
T:AP
Noinhan ne akut kuolee, eivät ota enää varausta vastaan. Minulla meni Lidlin akkupaketti samoilla tunnusmerkeillä alle vuodessa. En oikein tiedä kuinka halvat hyytelöakut kestävät varastointia, epäilen että ne menevät huonoksi jo kaupan hyllyssä pidempään seistessään.
Toinen asia on lataus, akkuahan ei saisi koskaan päästää kovin tyhjäksi, elinika vähintäänkin lyhenee. Eikäsaisi ladata liikaa, halpojen pakettien mukana tulee tyhmiä akkulatureita jotka lataavat ylijännitteen puolelle. Taaslyheni akun ikä. Ainoa oikealaturi onkin hyytelöakulle tarkoitettu automaattilaturi, sellaisen kanssa olen nyt pärjännyt pitkään halvan apukäynnistysakkupaketin kanssa. Kop kop.
Reijo
Kiitoksia tiedosta. Varmaan akun pakin sisälle vaihtamalla - akkupakki voisi saada lisää elinikää, mutta... Kapisiteetiltaan sama (hieman vajaa 20Ah), on omaan käyttöön liian vähän. Joku parempi ratkaisu pitää keksiä (toistaiseksi pitää pärjätä edelleä mainitulla IV-akulla). Kapasiteettia siinä on 60Ah, mutta painoa taas lisää "kannettavaan" kokoonpanoon.
aika tyhmä kysymys mut liekkö noissa kakssuuntanen toi savukesytytinliitäntä? koska olen Puuilossa käynny yhtä mallia kattomassa ja siinnä ei oo ku se yks kessunsytytinLiitäntä. Ja eikä mittään tietoa ees myyjällä et onko se pelkästään lataamista varten vai voiko siittä ottaa myös virran. :huh:
Lainaus käyttäjältä: kurppa - 18.04.2012, 23:36:23
aika tyhmä kysymys mut liekkö noissa kakssuuntanen toi savukesytytinliitäntä? koska olen Puuilossa käynny yhtä mallia kattomassa ja siinnä ei oo ku se yks kessunsytytinLiitäntä. Ja eikä mittään tietoa ees myyjällä et onko se pelkästään lataamista varten vai voiko siittä ottaa myös virran. :huh:
En tiedä bilteman akkupakin yksityiskohdista, mutta yleisellä tasolla kytkentä on lataamiselle ja käytölle ihan sama, toisin sanoen voit kyllä syöttää sen tupakansytkärin kautta akkuun virtaa. Mutta älä syötä auton vaihtovirtalaturilla tai muutenkaan sytkäriliitännän kantokykyä (ao. johtimien paksuus, mahdollinen sulakke) ylittävällä laturilla. Sytkärinaaraaseen tuskin tulee pikkusormen paksuista kuparia.
minulla ollessa Biltema akkupakissa oli erillinen latausliitin, "lampunkuupan" ja tupakka sytytin liitännän välissä.
Ei ihan helposti kuvasta näy.... Kestävämpää vaihtoehtoa hakiessa, voisin suositella erillisen akun ja laturin hankintaa...
(http://4.bp.blogspot.com/_CUNzMUwYcgc/R1SYIBRp5kI/AAAAAAAAACI/T7SRKCN1aAM/s1600-R/20071204_nikd200_img001_final_small_q8.jpg)
Noi tiedot auttoi kummasti kiitos ketarax ja timppa Huomenna siis hakemaan puuilosta akkupakkia edelyttäen et niillä yhä on niitä varastossa.
Oliko se tämä tuote, mikä puuilossa tarjotaan:
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3313
tuossa mallissa akkukapasiteetti ei ole kovin suuri, 7.5Ah. Toki riippuu tietenkin omasta kokoonpanosta - kuinka kauan akku kestää.
Biltemalla näkyy olevan nykyään kahta eri akkupakkimallia. Kapasiteetiltaan melko lähellä toisiaan (17Ah / 19Ah)
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko/Akkutyokalut-ja--tarvikkeet/Apukaynnistin-12-V-mukana-kompressori-37905/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko/Akkutyokalut-ja--tarvikkeet/Apukaynnistin-12-V-1100-A-37903/
http://www.ketolainen.com/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=167
tuo onse mikä tuolla ois tarjolla
En ostaisi alle 10 Ah akkua kaukoputkikäyttöön, kun pakkanen syö kuitenkin osan tehoista. Oma vajaatehoinen 11 Ah geeliakkuni jaksoi aikoinaan pyörittää silloista kuvauskalustoa (jalustan seurantamoottorit ja LVI SmartGuider) vain yhden yön, eikä virran loppuminen (näytössä "Batt low") ole mitenkään mukava näky, jos kuvaus/havaintokeliä olisi riittänyt vielä. Nykyään kuvaan verkkovirrassa olevan 12V virtalähteen avustamana ilman virtaongelmia.
Löyty sit paikallisesta huolto-osasta Tommoinen akkupäkki jonka ostin jo valmiiksi ainut epäselväksi jäänny asia on vaan se et onko tossa 7 vai 17 amppeerin akku. :huh:
Lainaus käyttäjältä: kurppa - 20.04.2012, 17:54:36
Löyty sit paikallisesta huolto-osasta Tommoinen akkupäkki jonka ostin jo valmiiksi ainut epäselväksi jäänny asia on vaan se et onko tossa 7 vai 17 amppeerin akku. :huh:
tuliko siinä mitään papereita mukana ? todennäköisesti jostakin laitteen kyltistä tai tarrasta pitäisi löytyä tieto "battery capacity ___ Ah"
Ei tullu papruja mukana mut Katoin netistä niin 7Ah mut saa luvan kelvata. Hommaa sitten tehokkaaman ku alkaa tuntumaan siltä et ei riitä Virta ennää ja eikä toi maksanukkaan ku sen 36€