Uusi karvalakkimalli Atik 4000:sta

Aloittaja einari, 16.01.2009, 14:47:35

« edellinen - seuraava »

Vesa Kankare

Tässä vielä maisteltavaksi 23x10min darkki -10C lämpötilassa. Sinänsä kohina on aika hyvin hanskassa ja suht tasaista, mutta oikeassa yläkulmassa  :evil: näkyy joku hehku... tällaista en odottanut näkevinäni, mutta on tuo kuitenkin paaaljon hallittavampi kuin digihärppärin vastaava mollukka.
Vesku
www.vkastronomy.com

Veijo T

Aika hyvältähän tuo näyttää, ja eikös tuossa tuota jäähdytystä saa vielä lisää, olet tainut säätää myös kohinaa hieman auki.

Minun 5dMarkII kamerassa tulee +20 asteen lämpötilassa vielä noinkin tasainen darkki yhdessä  4 minuutin valotuksessa iso 3200.
http://kotiweb.kotiportti.fi/veijo.t/Kuvausvalineet/5DMarkII-Testi/slides/IMG_0096.jpg

mielenkiintoista on verailailla näitä pimeäkuvia, eköhän tässä laitepäivillä päästä jo tositoimiinkin

Veijo T

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Veijo T - 02.03.2009, 23:19:17
Aika hyvältähän tuo näyttää, ja eikös tuossa tuota jäähdytystä saa vielä lisää, olet tainut säätää myös kohinaa hieman auki.

Minun 5dMarkII kamerassa tulee +20 asteen lämpötilassa vielä noinkin tasainen darkki yhdessä  4 minuutin valotuksessa iso 3200.
http://kotiweb.kotiportti.fi/veijo.t/Kuvausvalineet/5DMarkII-Testi/slides/IMG_0096.jpg

mielenkiintoista on verailailla näitä pimeäkuvia, eköhän tässä laitepäivillä päästä jo tositoimiinkin
Joo tuo mun versio on venytetty n. 200 ja 400 ADU:n välille, joten kohina on todella pientä, ottaen huomioon, että bias on melkein samaa tasoa... Muutama kuuma pikseli on joukossa, jotka ovat saaneet jo tuossa ajassa täyden 65000 ADU:n arvon. Aika hyvä on tuo 5D:nkin darkki.

Jäähdytystä irtoaisi näillä keleillä vielä varmaan parikymmentä astetta lisää, mutta ajattelin rakentaa pimeäkirjastoa pikku hiljaa alkaen -10 asteen kuvasta, johon päässee periaatteessa lähes aina suomen olosuhteissa. Seuraavaksi kokeilen -20 asteessa.

Toivottavasti laitepäiville sattuisi kelejä, siellä kun olisi vielä mahdollisuus revittää oikein kunnolla. Tosin mustavalkoista settiä tulee sillä keikalla. Pimeää taivasta kun ei viitsi haaskata narrowbandiin ja LRGB setti puuttuu vielä... Leijonan kolmikon NGC galaksin häntää olisi kiva yrittää saada esiin.
Vesku
www.vkastronomy.com

Mika H

Omassa karvalakkimallissa on pitkin talvea ollut usb-yhteydessä ongelmia, eli Nebulosity2 tai Artemis ei ole löytänyt kameraa.

Useimmiten virtojen katkaisu ja usb-kaapelin irroitus ovat auttaneet, ja äärimmäisenä keinona tietokoneen uudelleenkäynnistäminen.
Nyt tuli kuitenkin totaalinen stoppi. Virrat kyllä toimii, ja tuuletin pyörii, mutta siihen se sitten jääkin.

Olen asentanut ohjelmat uudestaan sekä vaihtanut kaapeleita jne. Guiderikamera toimii, joten pc.n usb-portit on kunnossa.

Mitäs ehdotatte, on noista usb-hubeista apua tällaisissa tapauksissa ?