Tähtikuvauksen aloittaminen

Aloittaja Bigvilzu, 07.01.2010, 18:22:28

« edellinen - seuraava »

Bigvilzu

Minulla on skymax 127 ja olen aikonut aloittaa tähtikuvauksen mutta siihen hommahan tarvitaan oikean laiset systeemit.Jonku lainen digikamerahan multa jo  löytyy josta voi vaihtaa valotusaikaa. mutta mitä muuta tarvitaa?

Tarviiko putkeen jonkun tällaisen systeemin? http://www.ursa.fi/ursa/tuotteet/kirjakauppa/index.php4?TOIMINTO_1=nayta_tuotteet&TUOTE=161&ID_ASIAKAS=916700808 ja onko muita vaihtoehtoja?

Pietari

Jos kuvaat pokkari kameralla joudut hankia tuon adapterin, tai voit ostaa järjästelmäkameran jonka saa kiinnitettyä kaukoputkeen.

Lauri Kangas

Pokkari + skymax ei ole kovin optimaalinen yhdistelmä tähtikuvaukseen, mutta nuo vehkeet täyttää kaikkein tärkeimmän kriteerin: Kannattaa aloittaa kuvaaminen niillä laitteilla, jotka omistat jo!

Suuntaa kaukoputki kuuhun ja pidä kameraa käsivaralla okulaarissa ja räpsi kuvia. Tulokset paranevat jos saat kameran jotenkin tukevasti okulaariin kiinni. Voit käyttää pahvirullaa ja teippiä, työstää adapterin itse kaapista löytyvistä metalliosista tai sitten ostaa tuollaisen valmiin telineen. Myös muunlaisia telineitä on. Taikasana hakukoneisiin on "digiscoping adapter".

Lykkyä tykö!

Bigvilzu

LainaaSuuntaa kaukoputki kuuhun ja pidä kameraa käsivaralla okulaarissa ja räpsi kuvia. Tulokset paranevat jos saat kameran jotenkin tukevasti okulaariin kiinni. Voit käyttää pahvirullaa ja teippiä, työstää adapterin itse kaapista löytyvistä metalliosista tai sitten ostaa tuollaisen valmiin telineen. Myös muunlaisia telineitä on. Taikasana hakukoneisiin on "digiscoping adapter".

Joo toi käsivaihe on kokeiltu jo hyvällä menestyksellä  :wink:

tähti_ville

Lainaus käyttäjältä: Bigvilzu - 07.01.2010, 18:22:28
Tarviiko putkeen jonkun tällaisen systeemin? http://www.ursa.fi/ursa/tuotteet/kirjakauppa/index.php4?TOIMINTO_1=nayta_tuotteet&TUOTE=161&ID_ASIAKAS=916700808 ja onko muita vaihtoehtoja?

Ja jos käsi väsyy niin mulla olis 25 epulla + postikulut tuollainen verme jos kliinnostaa. tai sitten teet itse telineen.
terveisin Antti


Bigvilzu

LainaaJa jos käsi väsyy niin mulla olis 25 epulla + postikulut tuollainen verme jos kliinnostaa. tai sitten teet itse telineen.
terveisin Antti

Joo aattelin viikonloppuna väsätä jonkulaisen systeemin :azn: