Pieniä ruuveja?

Aloittaja Timo-Pekka Metsälä, 02.09.2008, 18:47:09

« edellinen - seuraava »

Timo-Pekka Metsälä

Hei kaikki,
tietäisikö kukaan, mistä saisi pieniä ruuveja? Kuvan mukainen kiinnitysongelma olisi käsillä eli pitäisi saada tuo rengas ruuvattua tuohon mustaan alumiinilevyyn. Kierretappi minulla on kokoa 1,7 mm / nousu 0,35 mm, mutta neljä noin 10 millin mittaista ruuvia puuttuu.

t. Timo-Pekka


Timo Kuhmonen

tästä taulukosta ei löytynyt M1.7 kierrettä (M1.6 ja M1.8 löytyy)
http://tinyurl.com/6f5ujj

Onkos tuo Nikonin bajonettirengas (mikä on kamerungossa kiinni), näyttää tutulta... ?
Erästä omaa projektiani varten hain kaksi vastaavan näköistä rengasta. Niihin tuli M2 kiinnitysruuvit mukana (4 per bajonetti). Kooltaan M2, pituus 5mm, kierrenousu 0.4mm.
Omassa vastaavassa reijistä menee hyvin M2 ruuvi läpi. Kävisikö sinulla tuohon M2 ruuvit, niitä olisi helpompi löytää...

Nikon bajonetin ruuveineen ostin jokin aika sitten, liike oli muistaakseni Mustonen et Laine (pääkaupunkiseudulla).

Timo-Pekka Metsälä

Se on Canon EOS-bajonetti ja sepä tässä onkin ongelmana. EOS-bajonetti on aika paksu, joten ruuvin pituus pitäisi olla vähintään 10 mm. M2-ruuvi saattaisi juuri ja juuri mennä reiästä läpi, mutta ruuvin kanta voi olla ongelma. Kanta saisi olla enintään 3.2 mm läpimitaltaan (Mauserilla mitattuna). Mutta kiitti vinkeistä, tsekkaan nuo.
t. Timo-Pekka

PetriKe

Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

TuRe

Minulla sattuu olemaan M2x10mm senkkikantaisia ruuveja 5 kpl. Ostin ne täältä ruuvien erikoisliikkeestä. Pistäpä minulle osoitteesi, niin lähetän ne vaikka kirjrkuoressa.

t. Tuomo
Tuomo Repo

Timo-Pekka Metsälä

Lainaus käyttäjältä: Ture - 03.09.2008, 14:18:59
Minulla sattuu olemaan M2x10mm senkkikantaisia ruuveja 5 kpl. Ostin ne täältä ruuvien erikoisliikkeestä. Pistäpä minulle osoitteesi, niin lähetän ne vaikka kirjrkuoressa.

t. Tuomo

Sepäs olisi varsin ystävällistä. Laitoin yv:n.