The End eli, se on loppu nyt

Aloittaja J-P, 08.04.2010, 14:02:57

« edellinen - seuraava »

Bigvilzu


Semmosta se on :cry:
Tosin nyt alkaa oikein virallisesti auringon havaintokausi,että eikun aurinkosuodatin tilaukseen heille kellä sitä ei vielä ole :cool:
  Mutta palataan oikein kunnolla niihin syväntaivaan kohteisiin sitten ensi syksynä

Että Hyvää kevättä/kesää kaikille!

marduiz

Hei J-P,

älä harmittele kuviesi vähäistä määrää, muista ettei tärkeää ole määrä vaan laatu  :azn:

Itse olisin valmis antamaan vasemman jalkani jos saisin aikaiseksi edes yhden sinun tasoasi edustavan kuvan  :grin:

markus

TT

Lainaus käyttäjältä: Bigvilzu - 18.04.2010, 14:46:30
Semmosta se on :cry:

Minä en kyllä kuitenkaan vaihtaisi suomen valoisia kesäöitä pois mistään hinnasta. Eipä tälläistä sentään monessa maassa saa kokea.
Sky-Watcher Skymax 102  
Kamera Canon Powershot A1000 IS

Bigvilzu

LainaaMinä en kyllä kuitenkaan vaihtaisi suomen valoisia kesäöitä pois mistään hinnasta. Eipä tälläistä sentään monessa maassa saa kokea.

En kyllä minkäkään vaikka viestistä saattoi semmosen kuvan saada.
Ja kyllä sitä pimeää on kestänyt jo ihan tarpeeksi ainakin minulle !  :azn:

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: Timpe - 13.04.2010, 22:18:21
"Alter ego" iski ja sanoi, että menet nyt ja ostat sellaisen tötterön Seiskan nokalle, jolla saa otettua kuvia tirpoista...
Lykkyä tirppakuvauksiin sinne... Itsekin olen tringan jäsenenä ollut muutaman vuoden. Pitäisi joskus käydä tornillakin, kun PK-seudulla niitä kohtuu lähellä on. Vaan taitaa suurin muuttoliikenne (lintumassat) olla jo tältä keväältä ohi. Käytätkö itse liikuteltavaa kojua, vai menetko hoikkana tyyppinä kapean puunrungon taa piiloon  :cheesy: ?

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 18.04.2010, 17:41:06
Lykkyä tirppakuvauksiin sinne... Itsekin olen tringan jäsenenä ollut muutaman vuoden. Pitäisi joskus käydä tornillakin, kun PK-seudulla niitä kohtuu lähellä on. Vaan taitaa suurin muuttoliikenne (lintumassat) olla jo tältä keväältä ohi. Käytätkö itse liikuteltavaa kojua, vai menetko hoikkana tyyppinä kapean puunrungon taa piiloon  :cheesy: ?

Thanks :) Tuo 300-millinen on oikeastaan sellainen motivaattori, joka pistää miehen ulos luontoon kulkemaan. Noita tirppakuvia syntyy, jos on syntyäkseen reissusta ts. en lähde niitä erikseen hakemaan, vaan kuvaan paljon muutakin eteen tulevaa (=maisemia, kasveja, ötököitä yms.). Maastossa kulkiessa on kuitenkin aina tuo pidempi putki vakiona Seiskan nokalla, niin ehtii tilanteisiin mukaan paremmin. Piilokojua en ole oikeastaan milloinkaan käyttänyt, kun se ei sovi tyyliini  :wink:
- Timo Inkinen

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 18.04.2010, 17:41:06Pitäisi joskus käydä tornillakin, kun PK-seudulla niitä kohtuu lähellä on.

Kannattaa käydä suomenojalla, saa hyvää lähikontaktia tirppoihin. Kuva tosin viime keväältä.


pnuu

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 18.04.2010, 20:04:25
Kannattaa käydä suomenojalla, saa hyvää lähikontaktia tirppoihin. Kuva tosin viime keväältä.


Ja tässä kaksi minuuttia myöhemmin otettu kuva:



;-)
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

Vesa Kankare

Taitaa olla kausi ohi täälläkin. Kuu nimittäin tulee valaisemaan loput pimeät yöt. Havaintokausi tuli päätettyä tyylikkäästi koko yön mittaisena Artjärvellä. Parhaimmillaan SQM kipusi 21.3 paremmalle puolelle, kuvia tuli otettua M106:sta kunnes jalusta tuli vastaan ja loppuyö M13:aa. Hyvää kesää ja onnea tirppojen bongaukselle! Minä taidan opetella panoroituja timelapseja... :)
Vesku
www.vkastronomy.com

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 20.04.2010, 08:19:37
Minä taidan opetella panoroituja timelapseja... :)
Siis tarkoitatko paneroitua tilapiaa, minusta kuha on parempaa.

Kaizu
Kai Forssen

Nurinniska Observatory

Niin, ohi alkaa olla syvän taivaan kausi etelässäkin.
Olen nyt käymässä Kolarissa vanhempiani tervehtimässä eikä täällä yö pimene enää ollenkaan, ulkona näkisi melkein lukea keskellä yötä.
Mutta lunta edelleen puoli metriä ja lisää tuiskutteli.

Suomi on pitkä maa.
Tero Hirvikoski, pääobservaattori
Nurinniskan observatorio
Verttuu, Kankaanpää
http://www.astrobin.com/users/Nurinniska/

DarkSide

Loppu tuli  :tongue: Paramountin ohjauskone luovutti ja sekosi. Näinkö sen piti päättyä?
Jäi joitain korjauskuvia sisään ja yritämme saada ne talteen. Kuvankäsittelyllä jatketaan
kun tiedot purettu.
Kesäkauden aikana toki jatkan Auringon ilmiöiden ja Kuun kuvaamisella.
Nyt simankeittoon  :rolleyes:

Lämmintä kesää kaikille.

t.Jyrki

TT

Aurinko ei täällä näköjään enää laske edes 12 astetta horisontion alapuolelle, stellariumia räplätessä sattui silmään. Sehän on "käytännön pimeän" raja. Planeettakuvaus onnistunee koko kesän, kuvasin illalla marsia kun se vasta juuri ja juuri erottui paljain silmin.
Sky-Watcher Skymax 102  
Kamera Canon Powershot A1000 IS