Helsinki taistelee pimeyttä vastaan

Aloittaja Astronautiskelija, 28.02.2011, 14:39:00

« edellinen - seuraava »

Astronautiskelija

The sky appears so steady fixed and stable as we look at it - but only if we do not look too hard. James B Kaler, Stars and Their Spectra
Clayhole Observatory
Twitter | Vimeo

Never

Juu kiitosta vaan Helsinki - lisää valoja peliin, sillähän kaikki paranee ja tähtiharrastajat kiittävät!

Jos oikeasti ihmisiä haluaisi auttaa niin kannattaisi kääntää katseensa pois esim. katuvalojen lisäämisestä ja tarkistaa ja lisätä oikeasti järkeviä vaihtoehtoja vaikkapa kirkasvalolampuista (josta onneksi pätkässä puhuttiinkin), liikunnasta ja D-vitamiinista. Täältä talosta löytyy kirkasvalolamppu, mutta se on itselleni käyttökelvoton aiheuttaen jo pieninäkin "annoksina" herkille silmille migreeniä  :grin:

Itse olen tänä talvena kaksi kertaa kolaroinut pyörällä pimeään aikaan ja molemilla kerroilla vikana oli (noh, huono kuski) riittämätön hämäränäkö  :grin:

/Jake

Iiro Sairanen

Lainaus käyttäjältä: Never - 01.03.2011, 10:47:21
Itse olen tänä talvena kaksi kertaa kolaroinut pyörällä pimeään aikaan ja molemilla kerroilla vikana oli (noh, huono kuski) riittämätön hämäränäkö  :grin:

Ajoitko syrjäsilmällä?
Iiro Sairanen
--> http://deepsky.arkku.net <--

Never


jtbo

Kun akut ei tykkää käyttämättömyydestä, niin tokihan noita 12 voltin akkuja voi fillarin valaistuksessa sitten hyödyntää, sopiva ämpäri autotarvikeliikkeestää vaan kiinni tankoon, eikä ole ongelmaa näkemisen kanssa.

Mua rasittaa kovasti tuo turha valojen polttaminen, miksi ihmeessä pitää olla valoisaa läpi yön? Kyllä sitä klo 20 aikaa illalla saisi pimeys jo tulla, sen jälkeen kulkijat kulkekoon omien valojenssa varassa, rauhoittaisi kummasti yöjuoksenteluakin ja sen mukanaan tuomia lieveilmiöitä.