Uusin Tähdet ja avaruus lehti 8/13

Aloittaja Jorma Koski, 08.12.2013, 10:09:28

« edellinen - seuraava »

Jorma Koski

Lehti tuli jo tostaina, itsenäisyyspäivän aattona - PAUn lakkoilun päätyttyä aiemmin  :smiley:

Tuli taas luettua viimeiseen läpykkään asti, jossa olikin harvinaisen valoisa Ursalainen.
Jutuista kiinnosti varsinkin multiversumit Mista tuli alkuräjähdys? jutussa,
Eksoplaneettoja etsivien kaukoputkien tilanne jutussa Näin tuhat muutetaan miljoonaksi ja
hienot kuvat tarinoineen - etenkin Janne Pyykän Päivätähti pimeni Ugandassa ja Pauli Hännisen huima kuuhalo.

SciFi-elokuvat ovat fiktiota ja sen esittäminen ei aina noudattele luonnonlakeja pilkulleen.
Onneksi itseäni eivät epätarkkuudet mahtavan vetävässä Gravity elokuvassa häirinneet.

PS. Toivottavasti Postin jakelun tuleva hinnankorotus ei ole lehdelle aivan mahdoton!

PPS. Sakari Lehtiselle tervetuloa kiireisiin joutoporukoihin!
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Saloja

Jari Luomasen "Löytöretki täydelliseen pimeyteen" oli nappisuoritus!

Ja tosiaan taivaan olosuhteisiin vaikuttaa niin moni muukin asiaa, ettei pimeys itsessään ole läheskään kaikki kaikessa ainakaan visuaalihavaintojen puolella. En kyllä itse lähtisi pohjoiseen DS-kohteita havaitsemaan revontulien keskelle, kuten artikkelissa muistutettiinkin :azn:

monni

Jari Luomasen artikkelit oli tosiaan taas hyvin lähellä omia kiinnostuksia, kuten viimeaikoina on tupannut olemaan. Muutenkin TA oli jälleen taatun kovaa laatua. Helposti suomen pahaita lehtiä.
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

Immo

Lainaus käyttäjältä: Saloja - 08.12.2013, 11:04:42
En kyllä itse lähtisi pohjoiseen DS-kohteita havaitsemaan revontulien keskelle, kuten artikkelissa muistutettiinkin :azn:

Itse aloitin aikoinani tähtiharrastuksen juurikin pohjoisessa ja revontulet olivat todellakin aina välistä häiriötekijä ds-havaintoja tehdessä.

itmo

Yks iso ongelma lehdessä on. Siinä on niin pirusti kivoja kuvia että kersat ryöstää lehden ennenkun isi ehtii lukemaan sitä.

micko

Lainaus käyttäjältä: itmo - 08.12.2013, 22:42:16
Yks iso ongelma lehdessä on. Siinä on niin pirusti kivoja kuvia että kersat ryöstää lehden ennenkun isi ehtii lukemaan sitä.

Poika on vasta 1,5v ja tuo käy silti. Onneksi sitä pystyy vielä huijaamaan vanhoilla lehdillä.
Mikko Laine
Mosstack, koodaamani tähtipinoamissofta
Blogini
Kaikki kuvani on otettu yhdistelmällä Canon EOS 1100D, 200/2.8L II USM ja Eq3-2 ellen ole toisin sanonut.

mrkat

Lakitieteen proffa, tuomari jne Jukka Kemppinen sai eteensä T+A:n ja ihastui.

http://kemppinen.blogspot.fi/2013/12/tahtia-ei-tatia.html
Ystävällinen henkilö jätti haltuuni Tähdet ja avaruus –lehden. Se on Ursan julkaisu ja jäsenetu. Mahtavatko julkaisijat itse tietää sijoittuvansa hyvin taidelehtien markkinoilla? Tähtisumujen kuvat tuntuvat ihastuttavan hyviltä mielen syvässä avaruudessa. Lehti näyttää toimivan yhdessä vakavien harrastajien kanssa. Minuun teki syvän vaikutuksen myös se, että lukijoiden kysymyksiin jaksavat vastata raskaan sarjan ammattilaiset.