Dikijärkkärillä kuvaajan kurssitus- ja kuvankäsittely vertailua.

Aloittaja tähti_ville, 19.10.2009, 16:32:46

« edellinen - seuraava »

TuRe

Kurssi lähestyy. Onko alustava ohjelma jo saatavilla. Miten ruokailu ym asiat järjestyvät.
Toivottavasti sää ei mene aivan mahdottomaksi autolla ajoon.
Tuomo Repo

tähti_ville

Heippa,

Kaikki järjestyy mahdollisimman hyvin ja tuolla ohjelmarunkoa   http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=5854.0 

Ja sitten kaikkein tärkein juttu tulee nyt     " KAIKILLA HÄRPÄKKEIDEN OSTOKIELTO " jotta kelit jotka olen tilannut pysyvät kuulaan kirkkaina.

Tällä hetkellä osallistujien määrä on noin 50 henkilöä jos kaikki pääsee tulemaan ja peruutuksia ei ole tullut kuin yksi tähän mennessä.

terveisin Antti.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 22.01.2010, 14:23:58
Mulla on esitysmateriaalia eli mahdollisuus pitää esityksiä seuraavista aiheista:
- CCD-kameran valintakriteerit
- LRGB-kuvaus ja oikeat värit
- Fotometrian aakkoset
- Kuvien kalibrointi ja pinoaminen
- Tähtivalokuvaus ja varusteet
- Supernovien etsiminen

Lihavoin tuosta ainakin itseäni kiinnostavat aiheet Petrille mietittäväksi. Muut taitavat olla ketjun otsikon perusteella hiukan liian "harhaoppisia" tähän viikonloppuun, vai mitä muut tykkäävät?
- Timo Inkinen

tähti_ville

Olen Timon kanssa samaa mieltä, että nämä alku asetelmat jotka tulevat kysymykseen kuvaamisen aloittamiseksi tulisivat mahdollisimman hyvin esille ja ymmärretyksi varsinkin nyt kun osannottajien joukossa tuntuu olevan aika monta juuri aloittelevaa kuvaajaa. Toiset pelkästään digijärkkärillä ja toisilla on molemmat tavat kuvauksen aloittamiseksi, mutta yhteinen tekijä molemmille tavoille on oikea oppiset  kaliprointikuvat yms. sekä pinoaminen jotta saadaan paras tulos aikaiseksi heti alkumetreiltä lähdettäessä harrastusta viemään eteenpäin.

  Siinä sitten matkan varrella taidot kehittyvät ja tekniikat tulevat tutummiksi ja sittenhän voimme suunnitella vaikka jatkokurssia ja mennä yksityiskohtaisemmin tulleisiin haasteisiin.    Mutta tämän tapaamisen tiimoilta on varmaan näitten alku asioiden käsittely varmaan kaikkein mielekkäntä.

Jo aiemmin ketjussa mainittiin jotta ei varmaan ennätetä edes kaikkia asioita syvällisemmin puidakaan kun tuo aika on niin rajallinen ja aihepiiri laaja.

terveisin Antti

TuRe

Niin hieman enempi aikaa jää, jos pitäydytään kurssin otsikon aiheissa. Tämä jo senkin takia, että lienee ensimmäisiä kursseja. Ei minulla ole mitään vastaan CCD- kuvaajiakaan, päin vastoin, mutta otetaan se sitten jatkoksi myöhemmin. On tärkeää, että lähdetään "puun juurelta ylöspäin".
Tuomo Repo

Kastle

Lainaus käyttäjältä: Tuomo Repo - 28.01.2010, 07:20:06
Niin hieman enempi aikaa jää, jos pitäydytään kurssin otsikon aiheissa. Tämä jo senkin takia, että lienee ensimmäisiä kursseja. Ei minulla ole mitään vastaan CCD- kuvaajiakaan, päin vastoin, mutta otetaan se sitten jatkoksi myöhemmin. On tärkeää, että lähdetään "puun juurelta ylöspäin".

Samaa mieltä, digijärkkäri-teeman vuoksi tuonne olen lähdössä. Mutta ei myöskään haittaa, jos joku ottaa mukaansa CCD-kameran ja esittelee sen toimintaa virallisen ohjelman päätyttyä/ohessa. Ei ole livenä tullut moista nähtyä.

E s a   L i n n a

Sky-Watcher 114/1000 + EQ3-2
Optica 8x40

www.flickr.com/photos/esalinna

www.esalinna.com

PetriKe

Ilmoitin oman listan 'tiedoksi'-tyyppisesti eli noista otsikoista minulla on jo olemassa esitykset ja voin ne tarpeen vaatiessa esittää. Eli ei tarvi huolestua, että alkaisin väkisin CCD:stä esitelmöimään (vaikka saatan kyllä muutamia "harhaoppisia" yrittää CCD:n puolelle käännyttää  :wink:).
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Aaku

Lainaus käyttäjältä: Kastle - 20.01.2010, 14:42:25
En lupaa ostaa mitään, mutta kurssin yhteydessähän voisi olla "myyntipöytä", jossa kokeneet astrokuvaajat voivat myydä pilkkahintaan uudenveroisia tarvikkeitaan?  :cool:

Kastlella on hyvä ajatus, omista nurkistakin löytyisi jotain kierrätettävää.
Jos pöydän järjestäminen on vaikeaa, niin voisiko siellä olla ilmoitustaulu, johon voisi laittaa myynti-ilmoituksia, myytävät tavarat voisivat olla vaikka autoissa.

tähti_ville

Lainaus käyttäjältä: Aaku - 28.01.2010, 19:03:08
Kastlella on hyvä ajatus, omista nurkistakin löytyisi jotain kierrätettävää.
Jos pöydän järjestäminen on vaikeaa, niin voisiko siellä olla ilmoitustaulu, johon voisi laittaa myynti-ilmoituksia, myytävät tavarat voisivat olla vaikka autoissa.

heippa,

kyllä voidaan järjestää kierrätys/myyntipöydät jos halutaan ei ole mahdoton juttu järjestää,  toisessa kokoustilassa on monta pöytää johon saa tavaraa esille.

terveisin Antti