Kaukoputken kuljetusarkut/-kassit

Aloittaja SALOMONI, 03.09.2010, 20:17:06

« edellinen - seuraava »

SALOMONI

löytyyköhä noita niin sanottuja kaukoputkien kuljetus arkkuja/kasseja esim jos aikoo lähteä kauemmaksi havannoimaan ois ainaki putki hyvin suojattu eikä pyöri tavaratilassa ympäriinsä

MarkoM

Ihan ensiksi: otsikot ja virkkeet tavataan yleensä aloittaa isolla alkukirjaimella, se tekee tekstistä huomattavasti luettavempaa, kiitos! (Koskee kaikkia foorumilaisia)

Sitten asiaan eli ainakin JMI Telescopes myy mainitsemiasi kuljetusarkkuja: http://www.jimsmobile.com/buy_cases.htm

Suomalaisten myyjien valikoimissa noita ei ole tainnut näkyä, mutta ainahan heiltä voi tiedustella, josko heidän kauttaan olisi mahdollista tilata (ellei sitten itse halua asioida suoraan ulkomaisen myyjän kanssa).
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Kaizu

Meillä töissä mittavehkeet kulkevat usein "pelikaanilaukuissa".
http://www.cccase.fi/peli-kuljetuslaukut.php
Ovat hyviä vaan eivät halpoja.

Kaizu
Kai Forssen

Timo Kuhmonen

Kuljetusratkaisuja on monenlaista, riippuen vaatimuksista suojata tavarat kolhuja tms. vastaan.
*****
Putkien kantokassit ei tarvitse olla alunperin tähtiharrastekäyttöön tehtyjä. Sopivia saattaa löytyä urheilutarvikkeita myyvistä liikkeistä. Varmempi on silloin kun pehmustaa kassin itse - jos pehmusteita ei ole vakiona.  Joissakin kasseissa on mukana olkaviilekkeet, josssa voi ottaa repun mukaan selkään - mielestäni tämä ratkaisu sopii lyhyille kantomatkoille / tiettyyn kaluston painorajaan asti. Käytettyä armeijan tavaraa myyvistä liikkeista voi joskus tehdä edullisia löytöjä (toki silloin kannattaa ostohetkellä varmistaa että repun saumat, vetoketjut tms. on kunnossa)

Kovamuoviset salkut (mm Storm cases) on pääosin itsellä käytössä. Ne suojaavat hyvin kolhuilta, kun laite on esim muotoon leikatun vaahtomuovi kappaleen tukemana laukun sisällä.

Mahdollista on myös rakentaa itse kuljetuslaatikoita, jos on työkalut / tilat / mielenkiintoa nikkaroida. Materiaaliksi sopii esim vesivaneri. Tukevat puiset rimat nurkkaan, kulmiin alumiinipriofiilia ja kanteen napakat saranat jotka ei heti anna periksi. Laatikko varustetaan sopivan kokoisilla pehmusteilla / lokeroilla tms...

SALOMONI

Kiitos teille kaikille näistä vastauksista ite oon putkee kattelemassa ja olisi tosiaan kiva tietää miten noille Löytyy noita kuljetus boksia tms ettei tartte iha jenkkikassii vääntää

Lauri Kangas

Teleskop-Expressillä on kattava valikoima Geoptikin kasseja erikokoisille putkille. Ja ovat oransseja!

SALOMONI

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 04.09.2010, 01:29:42
Teleskop-Expressillä on kattava valikoima Geoptikin kasseja erikokoisille putkille. Ja ovat oransseja!
ööh koitin katella noita vaa en löytänny ku ei oikee toi Londoon murre oo hallinnassa
eli jos voisit suoran linkin tuikata tänne  :huh:  :smiley:

Lauri Kangas

Ei tarvitse osata mitään kieltä, laittaa vaan etusivulla olevaan hakukenttään geoptik. http://www.teleskop-express.de/shop/advanced_search_result.php?keywords=geoptik

SALOMONI

iha hyvän näköisiä kasseja  :azn:

Timi

Joko SALOMONI on valinnut minkä putken ostaa?

SALOMONI

heti ku varat antaa pikkase myöten niin tilaukseen Lähtenee  joko Celestronin 9.25 tai 1100 CPC  :grin:
luullis noissaki olevan putkea pitkäksi aikaa :smiley:

Timi

Tuo C 9,25 tai C8 edgeHD:nä on itselläkin ollut mielessä mutta OTA:na aluksi ettei hinta karkaa tähtitieteellisiin lukemiin... :laugh:
Jonkinmoinen jalusta löytyy visuaalihavainnointiin.

kase

Kannattaisiko SALOMONI  vielä harkita Meadea?

mickut

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 04.09.2010, 01:29:42
Teleskop-Expressillä on kattava valikoima Geoptikin kasseja erikokoisille putkille. Ja ovat oransseja!

Yuo mun geoptikin kassi on kyllä melkotarkkaan punainen, samoin kuvat niistä antavat ymmärtää että ovat punaisia. :grin:

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: mickut - 04.09.2010, 21:53:12
Yuo mun geoptikin kassi on kyllä melkotarkkaan punainen, samoin kuvat niistä antavat ymmärtää että ovat punaisia. :grin:

No pöh. Kompensoinniksi on ostettava paljon oransseja kiskoja.