Virta kannettavalle?

Aloittaja Jurassic, 21.03.2013, 13:21:29

« edellinen - seuraava »

Jurassic

Elikkä kyselisin sellaista että riittääkö Sky-Watcher power tank 17Ah
kyseinen "paketti" perus läppärille yöksi ccd-kuvausta varten?
Ja jos riittää, niin millä adapterilla täytyy kone kytkeä tohon powertankkiin?
Kun ei siinä taida olla peruspistoketta muuntaja varten??
Hjelp??
Omegon eq5
Canon 1200D full spectrum mode

Kuulapaa

Ongelma on jännite (ja virta). Eikös siitä saa vain 12V ulos? Läppärit haluavat yleensä muutaman voltin enemmän.

Vanha Helvetpakkard ottaa muistaakseni 1,2A 17V:lla ilman akkua ja finaalissa olevan akun kanssa ~3A. Näytön sammuttamalla vähän vähemmän.

Muuntamalla 12V->220V->esim. 16V hukkaat liikaa sähköhiukkasia matkalla. Yksinkertaisella 12V -> max. 30V säädettävällä DC invertterillä säästät selvästi sähköä.

17Ah akku loppuu läppärikäytössä näillä kulutuksilla kesken yön, etenkin kovalla pakkasella. Ratkaisu voisi olla miniläppäri, jonka tehovaatimus on selvästi matalampi.

Tai sitten voit kytkeä laitteiston kiinni auton akkuun ja jännittää mitä tapahtuu käynnistyksen yhteydessä aamulla. Itse en ole vielä onnistunut vetämään viimeisiä mehuja akusta. Jännitemittari on hyvin suositeltava  :wink:
Kun itse tekee niin saa sellaisen kun tulee.
http://www.kuulapaa.com/

Kaizu

Ostin omaan miniläppäriini tehoakun jolla se pysyy pystyssä n. 8h. Pikkuisen vähemmän jos on mokkula kiinni koko ajan ja näyttö päällä.
Tämä huoneen lämmössä.

Kaizu
Kai Forssen

Jurassic

Kiitos neuvoista. Aattelin kokeilla invertteria. Kattelin justiin Biltemasta saisi sellailaisen edullisesti.
Omegon eq5
Canon 1200D full spectrum mode

Timo Kuhmonen

Samalla linjalla ollaan Kuulapään kanssa. Mielestäni varmaan virtasyötön toimintaan (järkkäri, läppäri, jalusta plus varusteet), on 17Ah liian vähän erityisesti pakkaskelillä. Tosin kannettavasta riippuu virrankulutus... Läppäristä löytyy eri asetuksia, joilla voi saada hieman kulutusta pienemmäksi (tai akku irti)

Oman kokemuksen mukaan, Biltema akkupakeissa saa varautua huonoon laatuun. Minulla pakki meni rikki, vajaassa vuodessa. Ei ottanut akku varausta vastaan enää... Varmempi ratkaisu on ostaa erillinen lyijyakku (kapasiteetti sopivasti mitoitettu) ja koteloi sen oheisvarusteineen. Hintaa saattaa tulla silloin enemmän...

Biltema 12V "DC-DC" inverttereistä, ei ole minulla kokemuksia...


Kaizu

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 22.03.2013, 13:36:45
Biltema 12V "DC-DC" inverttereistä, ei ole minulla kokemuksia...
Olen käyttänyt tuollaista vanhassa Fujitsun läppärissä kun olen tutkiskellut Chevyn ajotietokoneen sielunelämää ajon aikana. Fujitsu ei omalla akulla pysynyt elossa tuntiakaan mutta invertterillä toimi hyvin. Fujitsun jännite pyynti on 19V.

Kaizu
Kai Forssen